Alla inlägg under mars 2010

Av frida nilsson - 4 mars 2010 14:43

Vaknade även idag med sooolen som sken genom pariennen.. wei så härligt :)

In i duschen och ner på stan för LUNCH.. haha ja så sent vaknar jag.. ;)

Hemma nu igen och har gjort ett mästerverk.. HAHA.. nej men tog tag i de underbara livet och bestämde mig för att inte bara sitta och glo på tv hela dagen. Tog fram färger, penslar, duk och satte på my favorite music - Lisa Nilsson <3


Åh ja reslutatet blev bra, inget avanserat allas, men alltid kul att kladda med färg, Dock visar kameran att bakgrundfärgen är BLÅ vilket är helt galet!! LILA så vacker mörk lila har jag målat den i, med vita videkissar på ;)


 


(på högerbilden ser man lite mer hur färgen ser ut, hm så är det med "billiga" mobiltelefoner, dom ger den färg på saker den själv vill, haha)


Jag har ju köpt in lite nya saker till nya lägenheten, åh den efterlängtade lägenheten , med stooora rum och badkar.. I LOVE IT ;) Tänkte ta in lite mer vårkänslor i den , så lila lampa, lila pläd och kuddar till soffan är inköpt.. Och nu kan säkert min nya fina tavla finna sig en plats bland allt de andra lila.. me like..

Fick dessutom en grymt fin glaskula i lila som man ska ha hängade i fönstret med ljus i av mamma i tisdags.. Åh tack mamma -  du är som vanligt GULD värd :)


har även fått BLOMMOR idag.. ja ni, de kan man undra vilken min hemliga beundrare är. tss..


   


Så fina.. :P Speciellt när jag satt rosa blommor i röööd vas ;)  


LOve


Av frida nilsson - 3 mars 2010 19:24

Ja nu är jag väl nöjd med min design. Så får den bli tills så länge :)

Va kul det är när man börjar hitta alla roliga saker man kan fixa med :D


Nu ska jag fortsätta äta chips <3


LOve

Av frida nilsson - 3 mars 2010 18:44

Uuhh.. vilka mackor jag överraskade mamma med ikväll :)Vacka och gooda :) MUMS

Nu sitter mamma och kollar på Luftslottet som sprängdes. Jag sitter och halv tittat i och med att jag såg den redan förra helgen :P


  


Hm tycker inte jag får någon ordning på designen här på bloggen.. Får nog fixa och trixa lite mer med de.. De är ju kul, såklart.. men nja jag blir ju icke nöjd..:)


LOve

Av frida nilsson - 3 mars 2010 13:31

Ja jag hade ju inte gått upp så mycket i vikt när jag var på vägning. Men allt jag hade gått upp har verkligen satt sig på magen ;) Mysigt

Jag kommer nog få världens störta magen.. som den växer. Dock förklarade ju BM att magen kan växa jätte mycket i början och inte så mycket på slutet eller tvärt om. SÅ vi får väl se.. Jag är iallafall stolt över min bula <3


      


HIhi.. såå söött..


Idag plockade jag även fram vårskorna.. Åh så underbart de kändes.. Och snygga är dom me, mina lila gympisar :)



Nu tänkte jag kolla på senaste avsnittet av Outsiders som gick nu i veckan, som handlade om verkligen unga mammor.. den ygsta va bara 13 år när hon blev gravid :) Ja vi får väl se vad dom säger om de..


Hejsålänge


LOve  

Av frida nilsson - 3 mars 2010 08:32

Ja jag vet inte ritkigt hur denna natten har varit. Vakna sådär en miljon ggr.. :S

Sådär roligt kanske..

MEN nu när jag vakna sista gången skeen sooolen härligt in genom fönstret. Man känner verkligen värmen av den :) UNDERBART!

Jag ligger kvar i sängen men sätter igång tv. LISA NILSSON weiiyyy.. Hon är ju absolut en av de bästa svenska sångerskerna. OCh nu vaknar man efter en jobbig natt, sätter på tven och så sitter hon där i någon morgon soffa och ska precis börja till att sjung. De ändå som backar upp henne är två gitarrister på akustiska gitarrer. HÄRLIGT!!! Kan man vakna på ett bättre sett? Nej jag tror icke så :)


Jag vet inte vilken av låtarna jag gillar mest och bäst, Jag tycker nog alla är lika bra :) Om man lyssna till alla fina och välskrivna texter så har alla verkligen ett bra budskap.


Idag sjöng hon denna låten, fast endast sång och gitarr:

http://www.youtube.com/watch?v=42MPHjougxQ


Nu ska jag äta lite frukost i lung och ro, klä på mig myskläder och ägna denna dagen till att ta det lungt. Imorgon hoppas jag på att få nya tag och därmed gå till skolan.


LOve

Av frida nilsson - 2 mars 2010 20:37

HAHHA.. ja ska man skratta eller gråta? de e fan frågan??

Skulle detta göra att man tar bort fördomar och göra så att vi människor inte lägger så stor vikt på utseendet. Nej jag tror inte det.

Varför är det fel att gå efter utseendet? för mig är de iallfall grymt viktigt att killen jag dejtar ser bra ut. Sen kan man fråga sig hur en kille ser ut som ser bra ut?

Jag tror att alla människor ser alla personer på olika sätt. Den killen som jag tycker ser grymt bra ut kanske en annan inte alls tycker.

Det absolut viktigaste för mig är att glimten i ögat och charmen. Och hur fan ska man kunna se de på en människa i mörker? Nopp.. detta är inte min grej.

Vrålhångla med en kille i en soffa i ett mörkt rum. Ne guud vet vad. Vi är födda med ett utseende och då ska vi fan visa oss för varandra. Inte gömma oss i mörker.


Programmet i sig va me ganska trist.. men visst man skrattar ju åt hur dom försöker gå osv. att dom nästan ramlar.. Men inte så mycket mer..


Nu ska jag snart bege mig hem. Varit hos mamma å pappa hela dagen. Barnmorskan ringde och lugnade min oro. Jag ska bara ta de exrta lungt och inte stressa. Det är inte lätt att vara ensam, grav och samtidigt gå på en högkola där det tyvärr finns människor som kan stressa livet ur en.. NOpp.. slut me de..

Jag måste lyssna på min kropp. De handlar om den inre stressen. Den ska jag sluta upp med nu.

Imorgon blir jag hemma och MYSER.. Så är det me de..


Släck nu inte lampan ikväll mina vänner.. Titta på varandra och glädjs av era utseende och yttre ;)


LOve

oro

Av frida nilsson - 2 mars 2010 12:48

Jag verkligen hatar denna oro. :S

Det svider i hjärtat på mig när man känner att det knips i magen. Man undrar vad det beror på?

Oro är den värsta känsla man kan känna :(

Jag längtar tills den dagen mitt mirakel kommer ut frisk och fin. Då måste ju en del av denna oro släppa.


Stress! Är en annan sak jag absolut hatar! Det skapar ständig oro.. 

Att vara ensam, gravid och plugga på högskolenivå och har folk omkring sig hela dagarna som stressar värre än något jag varit med om innan är hemskt.


gott råd åt folket. Stressa ner!


Det ska jag. Det viktigaste i livet är absolut att må bra. Inte att lägga hela sitt liv på att stressa halvt ihjäl sig. Jag har en massa andra saker att tänka på och ja skolan kommer inte i första hand när det gäller dom saker. De får man ta som det är. Klara de kommer jag absolut göra i allfall :) utan att stressa stressa stressa.. Usch ne..


Nu ska vi se om Barnmorskan snart ringer. Behöver lite goda råd som hjälper mig släppa oron...


LOve

SOL

Av frida nilsson - 2 mars 2010 10:49

 Guud idag varknade man vill SOL..

Underbart!!

Man kommer knappt ihåg hur det känns..

Har öppnat fönster och balkongdörren, sitter med solen som värmer gott i ryggen :)

Underbart!!

 

      


LOve

Ovido - Quiz & Flashcards