Alla inlägg under februari 2010

Av frida nilsson - 28 februari 2010 20:33

Mästerkocken har varit i farten igen ;) Ja ibland så, kan även jag.

Jag älskar egentligen att laga mat. MEN problemet är att äta den själv :S De är så trist. Sen ska man diska och plocka undan. All denna mörda bara för att man har lagat lite mat.. Nej, tyvärr blir de då att man skiter i det och äter typ hos mamma.


Det absolut bästa jag vet är att stå och laga en good middag. Fixa och trixa. Duka fint, tända ljus.. Så långt kan jag ju göra de själv. MEN sen.. ne då vill jag att min underbara sambo ska komma hem. Att han ska öppna dörren och beskriva hur gott det luktar. Ge mig en kyss i pannan och hålla om mig medans jag gör de sista. Åh de är så underbart att sitta och äta tillsammans. Att någon uppskattar det man har gjort. Och att man har gjort en gärning för sin underbara som var så hungrig efter jobbet. Att sedan slänga sig på soffan tillsammans under en filt är ÅH SÅ UNDERBART!!.. Va fan varför är man singel?

Ne jag säger då de, jag vill leva med någon.. Det är underbart..


Här kommer iallafall en liten dokumentation av min matlagning ikväll ;)

Kan man använda de som kontaktanons kanske? hahah..


                 


                                              


  


Och såklart har man till Pepsi. Då är det som godast.. :P

Nu får jag väl glo på blåsningen.. Och låssas att jag har en snygging i soffan ;)

Ne jag har ju min bebis, den räcker långt och väl.. Vi myser massa ikväll :)


LOve



Av frida nilsson - 28 februari 2010 16:44

Hemma igen då efter en dag hos mamma.. :) som sagt har man fått lite gjort idag.. Kanske hinner med lite till om jag är effektiv. Men tänkte ta fram måla sakerna och måla en tavla kanske... :P Va grymt längesen jag gjorde de.

Tycker aldrig jag tar mig tid. Så idag tänkte jag se om jag kunde plocka fram allt och måla nått fint :)


Kvällen i helhet blir nog ganska lugn.  Denna bilden säger nog ungefär hur mitt liv ser ut för tillfället.. Usch lite hemskt..  hahaha.. Men mysigt :)

  

Världens godaste godis efter kinderchoklad :)


Så detta blir väl min kväll ;

1. Sitta still

2. Måla nått kreativt

3. Kolla igenom Språk och skapande häftet efter uppgifter som ska in

4. LAGA MAT.. (sant, har tagit upp kycklingfilé och köpt färsk pasta)

5. TV - Kalla fakta - blåsningen - Wallander

6. Intar nog sängen där vid 9 och somnar så gått till Wallanderfilmen..

7. Sover en hel natt UTAN mardrömmar och kissepauser (Önsketänkade)



Ja vi får väl se hur jag lyckas med detta schemat. Är rädd att jag inte kommer längre än 1.Sitta still.. ;)


LOve

Av frida nilsson - 28 februari 2010 15:14

Har varit duktig en stund nu. Tagit tag i lite skolarbete och funderar på att belöna mig sjäv med ett bad.. De kan man väl vara värd nu :)


Tur att mamma har ett underbart badkar man kan låna. Om bara 4 veckor har jag ett alldeles eget. Det känns toppen.. <3


Riktigt såhär ser tyvärr inte mammas badkar ut.. Men visst ser de lockande ut ;)


    


Coolt ;)


LOve

Av frida nilsson - 28 februari 2010 12:04

Idag går jag in i vecka 22.. Snart går inte de vanliga tröjorna som typ joggingdresströjorna att stänga.. HAHA.. ser sött ut när det stramar eller när man får ha den öppen. Det är så härligt nu när magen växer och skriker BEBIS.. Behövs inga Bebistjöjor här inte, de syns ;)


Bebisen:

Nu är bebisen c:a 19 cm från huvud till stjärt och väger omkring 470-575 gram.

Bebisens sinnen utvecklas snabbt och tack vare en komplett uppsättning neuroner i hjärnan kan nu omgivningen och den egna kroppen utforskas, främst med hjälp av känseln. Känslen är ett av de första sinnena som utvecklas och bebisen kan röra sitt ansikte eller känna armar och ben.

I äggstockarna hos flickor finns redan alla de primitiva ägg bildade som hon kommer ha under hela sitt liv, och livmodern är fullt utvecklad.

 

Jag:

Övre delen av livmodern befinner sig nu c:a 2 cm ovanför naveln och du känner dig sannolikt ganska tillfreds och bekväm med graviditeten.

Magen är lagomstor. Den har växt så pass mycket att folk som inte känner dig ser att du är gravid. Men den har inte blivit så stor att du inte kan böja dig ordentligen.


Shit, det är verkligen konstigt när man läser att man har en bebis i magen som i alla fall är 19 cm lång. Det konstigare är ju att man inte riktigt känner av den än. Som jag längtar.. :)

Att den får plats i magen är så grymt konstigt. Shit tänk om bara 18 veckor ska den UT oxå.. Ne usch de vågar jag inte riktigt tänka på än.. hihi


Jag mår ganska bra tycker jag, Det är så skönt att slippa illamåendet och allt de där tråkiga. Överallt står det att man ska ha släppt den värsta oron, Men NEJ de kan jag inte säga än att jag har gjort.. Lättade lite nu när man var hos BM i tordags och ännu en gång fick reda på att allt var bra. Hade t o m så bra värden att jag inte behövde äta järntabletter än. Utan skulle hålla mig till de vanliga vitaminerna. :)


Längtar mycket till flytten nu, känns som man bor i någon annans lägenhet för tillfället. Har nog egentligen aldrig känt mig riktigt hemma här. Men snart så, hoppas jag på att få känna den känslan igen, Att detta här är mitt underbara hem som jag känner mig grymt säker i... :) När man har levt tillsammans med någon i nästan 2 år. Bott ihop och hela den biten. Tar det grymt lång tid innan man känner sig okej med att leva själv igen.Det tar tid att komma in i de. Och nu blev jag gravid typ 2-3 månader efter de att vi separerat, och då kom ju alla hormoner i och med graviditeten. Så jag hann inte riktigt komma in i att leva ensam under den korta perioden. Men nu när jag flyttar ska jag ta mig tid till mig själv. Möblera vackert och bara mysa tills min bebis kommer. Sen är vi två igen. Och det kommer vara underbart..


Nu blev de mycket text. Lika bra att sluta nu. Slutar med att "idag är det soool ute och det känns underbart"


  


LOve  


Av frida nilsson - 27 februari 2010 15:05

Igår hade jag och mamma en mysdag, som började med Rosegarden och massa käk ;) Gott som fan..

Sen åkte vi vidare till ÖB och köpte lite hudvård och tvål och sånt skit som dom har billigt där. Sen åkte vi ut till Rusta som var vårt mål för dagen ;) Köpte ny pläd i lila och lampskärm i samma färg till mitt nya vardagsrum i nya lägenheten och sen såklart flyttlådor :) 10 st, se hur långt de räcker.. :)

Sen var jag så in i helvetes trött så vi fick åka hem :) Det är vad frida orkar på en dag..


      

På eftermiddagen hann jag sjävlklart med en träff med veronica. Var ute på statiol i Norje och tittade in den snygge ägaren ;)


På kvällen blev de Mcdonald med Henke.. :) De var massa gott.. Sen hem och kolla på Solsidan..


Så lite av varje har hänt i helgen. Myst med mise en hel del me :)

Kolla in sötischen ;)

      

 Och idag kollade vi på Luftslottet som sprängdes. Den var absolut bättre än 2an. Men inte lika bra som 1an såklart. :)


Ikväll får vi se vart de blir.. Lugnt och skönt iallfall.. haha som vanligt


Nu ska vi lägga in en digital saga som jag och mamma spelade in här om dagen. HAHHA..


LOve

Av frida nilsson - 26 februari 2010 08:00

god morgon allesammans  :)
Äntligen fredag, eller vad säger ni ?? Jag vaknade precis efter en väldigt god natts sömn.. Sovit i gammla flickrummet hos mamma å pappa inatt. Mycket mysigt, dock finns här 4 stora fönster som för tillfället inte går att mörkerlägga. Inte konstigt att man vaknar tiiiidigt..
Känner mig ganska utvilad och pigg idag. Jag tror att jag verkligen behövde träffen men barnmorskan igår. Blev sjukt så mycket mindre orolig.. :)
ligger fortfarande i sängen, men hörde att mamma redan var uppe så snart blir det väl upp å mysa i soffan med frulle.. Weii..
Kstad i dag.. känns mysigt, sen hem och betala alla räkningar. inte fullt lika kul, men det måste ju tyvärr göras.. Sen ikväll får vi se vad som händer, inga planer än. Mer än om jag hinner i eftermiddag träffa den söta Veronica <3
ta de lungt denna härliga fredagsmorgon och njuuut.. De ska jag och bebis <3
  

LOve

Av frida nilsson - 25 februari 2010 18:54

Ja de är ju tur att man känner sig själv iallfall. Skulle ju ha syskonkväll med brossan, med bio och mys. Hade bokat 2 biljetter till Bromölla och den där skräckfilmen.. MEN jag vet ju hur jag är. Även om jag är på väldigt bra humör ikväll så känner jag att jag inte riktigt pallar gå på bio.. :( Önskar kanske att jag orkade men nee.. Jag får bli hemma. Pappa tog min plats :) Så de löste ju sig bra.

Får bli en hemmakväll med mamma å bebis :)


Imorgon ska vi iallfall in till Kstad och köpa flyttlådor. De ska bli kul. Och de gör vi direkt efter mamma varit med morfar på läkastationen.

När något händer innan 2 på eftermiddagen så orkar jag de mesta. Om de inte händer innan 9 då vill säga ;) Sova de måste jag, och de länge.. ;)

Har också bestämt att vi ska äta lunch på Rosegarden :) De ska bli najs..


Måste ju börja packa lite inför flytten om en månad.. Hm jag måste fixa några som kan hjälpa till att bära bara.. har du lusst ?? ;)


Ne nu får de bli nått annat :) Ha en fin kväll allihop, de ska jag å bebis iallfall <3


LOve



Av frida nilsson - 25 februari 2010 16:02

En sten har lättat från mitt hjärta. Jag har igen varit så otroligt nervös inför träffen med BM. Men det gick ju bara sååå bra. Alla värden var jätte bra och bebisen mådde toppen :) Vilken lycka.

Har ju varit så orolig att jag inte börjat känna bebisen rulla runt i magen men nu fick jag lyssna på hjärtljuden, vilket va så fiiint <3

Och jag blev ju hundra ggr lugnare. Phu. Så fina slag hade den. :)


BM förklarade varför jag inte kände något än och det fanns många anledningar. Antingen ligger moderkakan lixom på andra hållet så det är därför man inte känner något, eller så är bebisens rygg vänd framåt så att den mer sprattlar bakåt, och då känner man inte de på samma sätt. Men hon trodde absolut att jag snart oxå skulle få känna mitt lilla mirakel. Och kanske nu när man är lite lugnare i kroppen man finns ro och känner mer :) *hoppas*


Gick hela vägen från läkarstationen och hem till mamma :) Weii.. duktig flicka. Och nu väntar middag.. Gottisch..


Hade inte gått upp så fruktansvärt mycket heller, vilket jag tyckte va skööönt. 5 kg. Och det är ju helt okej :) phu.. nu får man va duktig och hålla i de, att inte gå upp för mycket. Men äta de måste man, och gå upp i vikt måste man. Allt för att min bebis ska må som bästa :)


  

Underbar känsla är det att vara gravid. Och även om jag är ledsen att pappan inte får vara så delaktig som jag och kanske han önskar så är jag så lycklig. Mitt barn kommer vara de finaste <3 Jag längtar efter dej mitt mirakel <3

LOve

Ovido - Quiz & Flashcards