Alla inlägg under december 2009

Av frida nilsson - 30 december 2009 10:01

man börja känna moderskänslorna smyga fram sakta men säkert. Konnstig känsla, men samtidigt skönt. Man känner att man hör till någon. Att man har något att ta hand om..


Igår fick vi in till kstad och göra ett tidigt ultraljud. Shiiit.. första gången man fick se de lilla knytet.. Så underbart fint...   Nu längtar jag extremt till den 5 feb när de "riktiga" ultraljudet ska göras.. weii


Nu kommer snart Veronica och hämtar mig blir fika på stan.. Lattemamma e nog min grej i allfall ;)








Love

Av frida nilsson - 28 december 2009 13:26

Idag är det måndag, för den som missat de.. och idag går frida in i vecka 14.. Vecka 14. de känns helkonstigt..., weii.. de börjar gå frammåt.



Idag har jag orkar städa.. fan jag har blivit lat. Fast ska inte klaga på mig själv. Är ganska stolr att jag klarar så mycket själv. Tänk om man hade haft någon här vid ens sida som ställde upp.. som hjälpte en med disk och städning. Nej då.. Jag klarar de, såklart.. men ibland kanske man kan få önska lite...


Så fort jag går in i köket känner jag bara att de kommer upp.. usch.. får hålla mig från köket, hur lätt de nu e...


De här med att skriva blogg känns nog helt okej. Inte för att andra kanske tycker att det är jätte intressant att läsa utan för att de är grymt skönt att skiva av sig..


Nu ska jag fortsätta lyssna på Melissa Horn och bara mysa...


Love

Av frida nilsson - 27 december 2009 18:47

shit nu vågar man mer och mer in och kolla in olika sidor som handlar om graviditet. Innan har jag varit lite rädd för att råka läsa saker som bara gör mig mer nervös. Men de börjar släppa, känner mig mer och mer tillmods med att det faktiskt växer ett litet liv i mig.. I MIG.. fattar ni?? shit alltså.. jag är verkligen guuda glad   


i morgon går man in i vecka 14.. bebisen är mellan 8 och 11 cm stoor.. Shit.. har kollar runt lite på magar.. Har ju börjat känna att jag växer mer och mer för varje dag.. men om man jämför med endel magar man nu sett är man ganska liten   och de känns helt okej..


nu känner jag att de luktar maaat här.. ska nog ta och hjälpa mamma med de sista..


Love

Av frida nilsson - 27 december 2009 15:03

ja de känns som en evig bakfylla..

Av frida nilsson - 27 december 2009 14:10

Nu har man gett sig in på detta med blogg.. Känns kul, spännande och grymt skönt.. Många säger att skriva av sig sina känslor är det bästa sättet att förstå dem. Ah så kanske de är... Jag ska iallfall ge de en ärlig chans..


today its söööndag.. Och vi vet väl alla vid detta lagret att söndagar är till för att göra absolut ingenting. Och det är precis de jag tänker göra..


Sitter hemma hos mamma och har precis fått i mig lite soppa.. Får se hur länge man lyckas hålla kvar de i magen.. Ucsh trodde att illamåendet skulle gå över när man passerat vecka 12 i graviditeten men NEE DÅÅ.. de verkar som de är nu det börjas.. men de e okej, man måste se de positiva i saker och ting, även om mamma håller på att bli knäpp på mig när jag hela tiden gnäller... hehe..


Får nog säga att det är tur att jag lever själv.. Frida och gravid är nog ingen bra kombination om man ska se de ur kärleksvinkeln.. så nu är det mamma som får agera min man och få höra på allt gnäll.. stackars mamma... men de är grymt tuur att jag har henne.. <3


mer kommer senare.. nu ska de vilas...

Love

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards