Alla inlägg under september 2010

Av frida nilsson - 28 september 2010 22:08

Åh ännu en bra dag har gått.. :D Åh mitt underbar liv bara leker på <3 Min underbara son bara växer.. <3 han pratar så högt nu att man får be honom va tyst.. haha.. Jag å Tina glodde Idol här om dagen å hörde inte ens dom som sjöng för att han babbla så högt å mycket :P Kul..


Idag har vi gjort vårt första besök på församlingshemmet och deras babyafe. Jag å dessan. De va väldigt trevligt. :D Trias älskade allt ljud från de andra barnen.. Somnade efter en stund, å sov sen hela tiden vi va där.. haha.. Men att bara få komma hemifrån å träffa andra mammor e super kul.. lyssna å lära hur dom gör saker å ting.. man känner sig så Stolt när man får visa upp sitt eget barn!! Jag lovar att jag e Världens Stoltaste mamma <3 Kan man vara annat med världens finaste son? nää.. hehe


I eftermiddags blev de även fika med Tina å Veronica.. Veronica som snart ska ha sin lilla bebis.. Ska bli så spännande.. :D Håller alla tummar för att de ska bli en liten tjej denna gången :) hihi.. Annars blir de en liten Benji men de är välkommet de me såklart :D


Tina hängde även med mig hem.. Så gjorde vi varm choklad å sen gick vi ut i höstvädret å promenerade i 2 timmar typ.. Underbart!!


Babysim efter jul, måste ner i bikinin.. Så bara ut å vandra.. hahah.. Ångest eeeh JAA... Aja jag har ju faktiskt fött en unge på 4,5 kg me ;)

Kollade bilder på magen med Tina innan, SHIIIT sa hon.. Va stooor du va :P hahah JAPP.. de va jag ;) Kul att man tog så mycket kort..

Å kan lova att min unge e mest fotat av alla barn.. haha.. han älskar kamran ;)


Nu ska jag nog krypa ner i sängen brevid Trias som jag tror sover gott.. han gnäller inte iallfall, inte vad jag hör här ifrån.. Konstigt att man kan sakna att vara nära honom när han bara är i rummet brevid.. hihi Men så e de att vara mamma.. Speciellt om man e singel tror jag.. :P Man är nära honom alltid.. å när man inte e de, om de så bara är att han sover nån timme i vagnen så saknar man honom :D


Men nu kryper jag ner.. Sov gott mina vänner.. Älskar er verkligen <3

 

  

LOve

Av frida nilsson - 27 september 2010 19:57

åhhh min prins växer å växer.. så go är han.. enormt mysig unge:)


idag har jag ringt en massa samtal. duktig :) bla kollat upp babycafé å baby rytmik.. så i morgon bär de av till mitt första babycafé besök.. kul. Tur att dessan är så på att hänga me, skit kul att man har fått möjlighet att träffa kompisar man hade på högstadiet nu igen som blivande mammor.. :) babyrytmiken fick vänta lite till.. bebisarna skulle va över 3 månader.. men då har man något att se fram emot..


idag hann jag även boka kyrka till vårt dop :) blir i Ivetofta kyrka där Trias pappa är döpt.. kul..  har även skickat in hans fullständiga namn till skatteverket..

Frank Trias Emil Rosén Nilsson <3

blir ett riktigt höstdop <3 å de finaste är att min bror och 2 av hans vänner ska spela å sjunga :) Underbart!!!


nuuu måste jag se idol..



  

LOve

Av frida nilsson - 19 september 2010 16:14

Idag har jag och Trias varit ute och gått en mega runda. Så mysig å fin stad har vi, de kan man inte klaga på :) Gick vid vattnet och rensade tankarna.. De behövs ibland när de e fullt i hjärnan. Nu har jag iallfall rett upp lite så de inte blir kaos där, skönt.. :)


Hann såklart med å ta lite fina bilder på vår lilla stad :D


              


Ikväll kommer Ida hit så ska vi ha en liten taco kväll :D Ska bli trevligt <3

Men nu ska jag se varför min plutt gnäller i sängen, Kanske känner han sig ensam.. Å de ska han ju absolut inte göra ;) hiihih.. jag skämmer bort min prins, men jag vet om det. Han är värd de bästa och bara de bästa!


LOve

Av frida nilsson - 16 september 2010 13:17

Thihihi..han e så grym min son, kolla snart kan han hålla huvudet ordentligt.. härligt duktig kille jag har ;)  Han fick kämpa lite, men han e ju inte ens 8 veckor än ;) övning ger färdighet.. hehe


Nu ska vi bege oss ut en sväng.. blir nog en promenix hem till mamma.. Kanske kanske man har turen att det serveras lite god mat ;) hahaha..


dagens outfit ;) I <3 MUM.. den gillas ;)


     


LOve

Av frida nilsson - 15 september 2010 17:19

Där ser man, la Trias i sin spjälsäng ( som inte e avnänd många ggr ;) ) å vips så somnade han.. haha.. skönt för mig, för jag fixar å donar till ikväll. Mina gamla jobbkompisar från fiket kommer på fika :P Ska bli trevligt.. men de e ju alltid lite å fixa när folk ska komma, så de va bra att han lyckades somna till..


Usch idag e jag trött.. Kan inte sova om nätterna. Tror jag ligger å funderar för mycket. Funderar över en miljon saker, eller nja egentligen e de väl en sak som far genom huvudet, som jag verkligen analyserar in i minsta detalj.. Usch jobbigt när inte ritkigt alla bitar ÄN är på plats :( Ledsamt å trist. De e ju så att jag sitter ju i en sits som e skit :/ Faderskapstestet dröjer så än så länge vet vi inte till hundra vem som är Trias pappa.: och de gör så ont i mig.. :/ han e snart 2 månader och de har hänt så mycket med honom, som inte hans pappa får vara med om.. De gör ont i hjärtat. Sen vet jag ju inte alls, hur mycket den personen kommer vilja vara med.. Men min förhoppning är att han ska finnas i Trias liv. Att dom båda ska känna att dom har varandra, livet ut. Precis så som jag känner för trias.. MIn prins <3


aja, de e väldigt känslig. för alla inblandade.. MEn de börjar bli för tufft nu att inte veta.. Man älter och älter..

Men de finns många saker man saknar med att inte veta... bla bla bla nu blev de jobbigt..


Idag fundera jag på att skriva en julönskelista.. Kan man de redan? e jag för gammal? nopp snopp.. de hoppas jag inte.. har kommit på en hel del saker som jag väldigt gärna vill ha.. får väl se om mina önskningar faller in ;)

Nu ska jag koka kaffe.. Hm.. Hur fasen gjorde man de nu igen?!? hahah..


Min tuffing ;)

    

ha en trevlig kväll mina vänner


  

LOve



Av frida nilsson - 12 september 2010 16:17

Tjejtjusaren Trias <3 De börjas i tid ;) Man ser rinktigt hur han gillar läget..


  


LOve

Av frida nilsson - 12 september 2010 10:40

Tiden går.. som sagt.. hehehe

7 veckor blir min prins idag.. Å han har redan åkt på en förkylning :S Usch de är verkligen inte kul att så små barn ska behöva bli sjuka. Det gör ont i hjärtat.. :(

Har precis tagit mod till mig och tagit febern.. Usch jag trodde de skulle göra ont men snabbt in me den i rumpan och efter en minut stod den på 37.4 Så inte så hög feber om ens någon. De är mycket man ska kunna som mamma.. Man vet ju hur man gör när man själv blir dålig, men nu handlar de om en 7 veckor gammal bebis..?!?! Inte lika lätt.. Men han sköter de bra själv. HAn skrattar å försöker hålla humöret uppe även om näsan e full med snor och han nyser å hostar vartannat.. :/

Han är så go min unge.. verkligen.. Hoppas bara nu att det inte blir värre.

Jag måste bara säga igen att min gunga är värld mer än guld.. Den e perfekt. Nu sitter han å sover i den, perfekt ställning när de blir rossligt i halsen å näsan :D

Alla - köp en sån.. Jag lovar den e underbar <3 hehe


Igår va vi på kalas hos Kusin Evelina :D Mycket trevligt.. Å trias va så fin i sina nya kläder.. hehe.. Tuffing eller vad säger ni? ;)

  

Jag tog faktiskt fram babysittern igår.. Han gillade den me.. å den e så bra för den kan man ställa in i olika ställningar som passar de man vill.. :D


Nu ska jag se om jag kan dammsuga innan Trias vaknar.. Men som vanligt kommer här lite bilder.. hihi.. man kan ju inte sluta ta kort på detta lilla liv.. Han är nog den mest fotograferade bebis ever <3


   


(hans mamma e me ganska söt eller? ) hahaha


   


Grymt snygg i sin nya adidasdress :D


LOve

Av frida nilsson - 8 september 2010 19:21

Hyyy jag å Trias kommer precis in efter en promenad i blåsten.. :S Fy fasen så kallt det är.. Tur Trias har en så go vagn att ligga i, värre för mig som får gå ;) hehe


Haft en underbar dag idag.. Myst massor med mamma, bla varit å kollat på hus.. Spännande.. men nja jag vet inte om de va 100 % bra, men 90 kanske.. Kossor som gick utanför fönstrena typ.. de va myspys.. Luktar lagom gott på sommarn :/ haha..


När vi va ute och gick, gick vi inom Ica och skulle köpa ett nytt gott te.. Tycker de är så mysigt att krypa upp i soffan om kvällarna med en varm kopp te.. mumma.. Ikväll lyckades jag som alltid knyckla ner ett choklad me i korgen.. INGE BRA.. men aja, bara ikväll me då.. ;) ( som om man inte säger de för ofta)


Så nu sitter vi här å myser... I mybrallorna och med en kopp te i handen.. Najs.. Och inväntar kvällens tvprogram. Jag tycker om allt skit som visas.. haha.. Idol och skånefruar står väl på listan ikväll iallafall.. Ett nytt knäppt program ska tydligen börja på 5an ikväll kl 22. Så de får man väl glo på.. bara för att man ska ;)


Här kommer vår dag i bilder... för nu hinner jag icke skriva mer, Beebis vill ha mat innan de är dags att sova <3


                


Och sist men inte minst måste jag visa de nyinköpta dojjorna till Trias... Snacka om att han gillar dom ;) najs najs najs




Sopp.. tack för oss..


LOve  

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards