Alla inlägg under juli 2010

Av frida nilsson - 31 juli 2010 10:10

Åh jag är Lyckligast i Världen!! Den finaste lilla prins har äntligen kommit. 15 dagar över tiden, men allt har gått såååå bra :) Idag är han en vecka gammal..

Vi mår underbart bra, och behöver en massa tid för oss själva.. Så uppdaterar jag inte så ofta så Myser jag bort tiden.. precis som de ska vara :D


Vill passa på att tacka sara anonymamamman.blogg.se För allt fint stöd under min graviditet och Josefine som jag fick dela BB tiden med.. Weiii :D


Nu ska jag fortsätta mysa.. Men ska bjuda på lite bilder på min TRIAS <3


 


LOve  

Av frida nilsson - 23 juli 2010 10:29

Yes Fredag.. :D Så minns man tillbax ett år. Då var man precis nysingel, påväg att flytta in i ny lägenhet och säkert fanns de Fest på listan :P haha.. Om jag saknar de?? Nee inte sådärr, så att jag skulle vilja byta de jag har nu, även om jag e tung som en lastbil och mest sitter..


haha konstigt hur livet kan te sig.. Konstigt att så mycket kan hända på ett år!!

Av 12 månader har jag varit gravid i över 9 månader.. ??!! Shiit.. De va inte länge man hann va singel innan man blev två igen, fast på ett helt annat sätt.. Ett helt underbart sätt.. Åhh jag tänker ofta på den dagen när jag satt med mitt lilla test och såg ett PLUS.. hihi.. har fortfarande kvar testet!! sant :P


De mest konstiga året i mitt liv, de mest omtumlande, vackraste och underbaraste året som nog någonsin kommer finnas..


Man har fått en helt ny livsinsikt. Tänk de som jag för ca 2 år sen inte nåonsin trodde kunde ske i mitt liv skedde. Tänk att för 5 månader sen satt man och gjorde Ultraljud i rummet brevid man gjort massor av undersökningar om att man nog inte kunde bli gravid.. MIRAKEL.. De är inte konstigt att vi kallar min mage, min bebis ett MIRAKEL.. för de är precis vad det är.. <3


Även om de här med att vara ensamstående gravid har varit de absolut tuffaste som jag har gått igenom så e de oxå de som gjort mitt liv just såhär Underbart!! Å jag har lärt mig en hel massa.. Snart e verkligen livet som gravid singel tjej slut och man ska gå över till livet som ensamstående mamma.. Men jag tycker egentligen inte om de ordet.. För jag ska bli MAMMA.. å de e de finaste <3


Jag vill bara tacka livet för att jag har och får vara med om detta fina, underbara, häftiga som händer just MIG.. Å tacka alla mina vänner och alla andra som faktiskt förstår mig och ställer upp till 100 %.. Å jag vill tacka mig själv för att jag bara har kunnat få denna fina mage med världens finastre lilla MIRAkel i :D


Snart igångsättning och bebis är välkommen <3

  



LOve

<3

Av frida nilsson - 22 juli 2010 20:17

tack för de fina kommentarerna.. :)

Jag är så glad att morfar iallafall fick se min stooora mage :D han sa många gånger - ne men frida, du ska inte va här idag.. du ska va på BB..

Åh jag kommer minnas de för alltid. Han gissa på att de skulle bli en liten flicka <3

Åh snart morfar får vi veta vad de är för en lite filur som ligger där inne :) Som vi längtar.


Känns hemskt att du inte fick lära känna min lilla bebis, men jag vet att du å alla de andra fina där uppe kommer vaka över oss.. <3 Å finnas där för oss <3

Å de betyder massor :)


Idag e värmen här igen.. Tycker de vatt svalare nägra dagar.. Men idag e de jobbigt igen.. :S Sovit mest hela dagen.. Lika bra, orkar inte göra mer för tillfället.. Mycket tankar som flyger runt..  För många.. jag känner att jag inte ritkigt kan sortera upp dom så då sover jag istället.. Usch.. Men men..


Snart måndag å förhoppningsvis igångsättning.. :D weii.. som vi längtar.. :D

Lika bra att mysa massor med magen i helgen nu då.. För sen kommer den säkert vara saknad.. <3


NU sommar med Ernst.. LIka bra att glo på nått..


LOve

Av frida nilsson - 21 juli 2010 20:13

Min älskade morfar.. Nu har du fått träffa de fina som väntat på dig i himmlen.. <3

Tack för allt fint, du vet att vi alla älskar dig väldigt mycket. Hälsa alla där uppe från mig och bebis <3


  


LOve

Av frida nilsson - 20 juli 2010 10:28

Weii de trodde jag aldrig, men så blev de.. :S Tråkigt.. Men de går.

Nu när vädret har vänt å blivit lite svalare går de lättare, hade de sjukt jobbigt förra veckan i värmen.. Denna veckan känns de lite bättre :) Tur..


Igår var man hos BM och gjorde hinnsvepning som de hette.. Jag var helt mogen och hade öppnat mig ca en cm. Gott.. Då måste de snart va på g tycker man ;P

Men ont gjorde de, eller ah de känndes.. Man fick en tillbakablick på hur de e när man har grym mensvärk.. aj aj aj..

Se om de hjälper nu då.. Känner av lite molande värk nere i magen idag, men samtidigt sa BM att man kunde få lite ont av att hon rotat runt ;) hehe.. usch.. jag tycker själv de låter läskigt :D Men va gör man inte för ett mirakel :D


Fick en tid inne i Kkrona nu med av BM, så på måndag halv 9 ska jag infinna mig på förlossningen. Om jag då inte hunnit få igång att själv innan dess ;)

Bhaa.. jag hoppas att de kommer igång innan, jag e rädd att bli igångsatt.. Känns som man helst vill att de börjar hemma.. Att man får en chans att komma in i värkarna innan man ska iväg. Men sen e de klart, när man väl e på plats har man ju kkunnig personal runt sig hela tiden. Men sen säger alla att de såklart e bättre om man klarar att få värkar utan dropp.. Så vi får väl se.. Hur som helst kan den inte stanna allt för länge till. Utan förmodligen blir jag igångsatt på måndag om inget händer innan då :D Häftigt med ett slutdatum. Men sen vet man ju inte till 100 % e allt bra så kan de va så illa att jag blir hemskickad även på måndag... Vi får se helt enkelt :D


Igår va vi hos Morfar hela dagen. jag mår så bra när jag får vara i and närhet. Hemma känner jag mig bara orolig och undrar hur de e där nere hos honom. Att få säga hej å klappa hans hand betyder massor <3

Ska snart in i duschen å sen hoppas jag kunna åka ner en stund idag med :)

först lite till frukost.. ha en bra dag alla :D


LOve


Av frida nilsson - 18 juli 2010 11:23

haha ja vad ska man säga?? 8 dagar över tiden  :S nästan skrattretande nu.. Man börjar fundera på om de finns nått där inne ??  hehe.. varför vill inte min bebis kika fram?? Ne va tråkigt de är att vänta.. Å jag har ju verkligen väntat länge nu.. Tycker jag är värd att få hålla om dej, pussa dig lära känna dig NU.. :D


Kom ihåg när jag vatt hos BM för en sådärr 2 månader sen, kanske ännu längre sen.. Då sa vi ändå att denna lilla filur inte kommer ligga tiden ut.. Att den nog skulle vilja komma innan.. Kände mig lite rädd, shit.. man ville ju inte få föör tidigt.. Hade sammandragningar ofta.. Kunde t o m gråta när dom kom så ont gjorde de.. Men neeej ingen bebis kom.. Å nu sitter man här 8 dagar över tiden :S Å har inte de minsta ont, känner inte den minsta för värk.. De lilla som har kommit har jag nog mest tvingat fram för att inte tappa hoppet om att ett mirakel finns där.. Mittt mirakel..

Just nu är de riktigt jobbigt.. Mycket runt omkring i livet som e svårt.  Min söta morfar är dålig nu.. å man vill helst vara hos honom hela tiden. Å jag är så tacksam att jag får vara där så mycket. Men min högsta önskning nu är ju att han ska hinna tr'ffa mitt mirakel :)

Igår satt vi alla och gissade könet på bebis.. Morfar e helt säker på att de blir en liten tjej.. :D Ne jag tror fortfarande en kille :D Snart hoppas jag vi får veta :)


Livet är konstigt, samtidigt fin.. ett liv ska till himmlen och ett liv ska till jorden :D Om man tänker på det är det fint. Om man får leva tills man blir gammal å verkligen kan se tillbaka på sitt liv och haft de bra :)

dagen igår va underbar.. Nu saknas som sagt bara en bebis :D MIN bebis :D


Imorgon ska jag iallfall träffa min BM. Hon har hunnit med en hel semester :P hehe. varit hos hennes kollega nu de sista gångerna. Å innan Annica gick på semester sa jag ändå på skojj att " eh vi ses säkert när du kommer tillbaka" Nehe du frida de tror jag verkligen inte sa hon tillbaka då :P hehehe.. Men de verkar de som att vi gör.. Å då 9 dagar över min tid :S Phuu.. Hoppas man får komma in till Kkrona förlossning i veckan å kolla allt. Jag vill veta hur stor den e osv.


Idag blir de städa av hemma, ska lägga mig i ett varmt bad me, idag då de är lite svalare väder :D Frida gillar starkt vinden :P

sen hem till mamma igen och äta.. Jag bor ju nästan där nu, ifall de skulle hända nått snabbt på natten.. Moster berättade igår om en som fått hemma i sängen. Vattnet gick och efter 3 krystvärkar va den ute.. inte en chans att hinna åka eller nån hunnit komma.. Å när man då som jag sover själv så e de lika bra att ligga där hemma.. haha Så man bara kan skrika till mamma om de skulle va nått :P

Lite tvätt blir de me idag.. Sen e de fin fint här hemma :D


tror jag sätter igång med en gång..

Lite bilder på big mama först ;)

  

Riktigt trött men har ändå ett leende på läpparna :D

  

Jahapp bordet blir bara större ;)

  

som sagt blir mycket sittande i soffan :D


LOve

Av frida nilsson - 13 juli 2010 10:08

E lite dålig på uppdatering.. Man orkar inte riktigt.. Vet inte riktigt vad man ska skriva.. de händer inte allt för mycket i min värld just nu :S Förutom att äta glass å sitta inne å kolla film å mysa med magen så görs inte mycket mer.. Men de funkar jue.. Men denna värmen??!! De är den som gör att väntan blir grym..

Nu har man gått ver 2 hela dagar å e inne på den 3e.. Även om man vet att de är 7 av 10 förstfödeskor som får gå över så hade jag verkligen trott å hoppats att jag skulle slippa :( Jag kan erkänna att man funderar väldigt mycket så här på slutet.. Jag har många frågor som jag vill ha svar på, som jag får svar på så fort mitt mirakel vill komma ut å säga hej :P


Man börjar bli nervös.. tankar som kejsarsnitt har börjat komma, vilket jag har blivit väldigt rädd för.. Jag vill inte de.. Men jag vet att jag inte ska oroa mig för de än, för som sagt så går 7 av 10 över tiden å de flesta av dom kan föda normalt.. Men väntan medför fler tankar.. Man orkar ju inte göra nått, å då tänker man istället.. För mycket.. Börjar bli lite nervös.. Visst jag längtar fortfarande mest, men man funderar mycket på dumma tankar som om nått kan va fel osv..


Idag e de då tisdag å jag har en tid hos Barnmorskan kl 1. Ska bli skönt att komma å prata lite med henne.. berätta hur man känner.. Tyvärr så har min "vanliga" Bm semester, men den andra som man får besöka kan säkert svara på de jag undrar... Men visst hade man velat ha Annika idag, då jag alltid känner mig lugn när jag går från henne.. men men..


Har nog gått upp nått kilo till.. Fast i vätska.. kände nu på morgonen att jag va helt stel i fingrarna.. De e inte kul.. :S Försöker dricka så mycket det bara går, men de e svårt..:S Man kissar ju väääldigt mycket :P


hehe... ska inte vara för gnällig.. Men alla ni som gått över tiden vet att det är kämpigt.. Och jag e själv, de e mycket som ska fixas.. och nu orkar man absolut inget, vilket gör att man bara får de stökigt å så där.. men eh de e väl skit samma.. E mycket hos mamma för där får man sällskap å mat :D hihihi..


Magen rör fortfarande på sig massor.. hihi.De e mysigt.. så lika bra att lägga den mesta tiden på att goosa med den.. Alla säger att man kommer sakna den till max sen.. :D har tagit en massa foto, och i måndags så skicka jag efter på nätet så hoppas de kommer på riktiga bilder idag.. :D


Ne nu ska jag in i duschen sen kommer mamma å hämtar mig.. hade ingen frukost hemma, så åker dit å äter (som vanligt) heheh.. Så får ni hålla tummarna med mig att det händer lite mer här idag.. Vill vill vill ha ut mitt mirakel nu.. längtar <3


      


LOve

Av frida nilsson - 11 juli 2010 09:28

Ja mina vänner.. Detta är oooooliiidligt.. fan.. Frida Nilsson Går över tiden.. Å kämpigt är det.. Även om det bara gått över en natt :S Men känslan att jag kommer gå över en bra biit till finns där.. Vill inte, orkar inte. Bläää..


Idag skulle de bli upp till 35 grader..hur ska jag orka?? Å längtan e konstant.. å rädslorna börjar komma.. Åååh..


Aja, annars mår jag bra.. De e bara lite kämpigt just nu.. Å alla som frågar å alla som väntar med mig.. Jobbigt..


Nu in i en kalldusch.. Sen ja vad ska man göra?? Sitta inne.. aaah nått annat orkar man inte i värmen.


LOve

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards