Alla inlägg den 14 mars 2010

Av frida nilsson - 14 mars 2010 16:27

Wippiyeee :D Jag är inne i vecka 24. :) Underbart.. När jag kollat på mig själv i profil i spegeln får jag nästan kolla en gång till för att förstå att det är min mage som växer sådär mega snabbt :) hihihi.. har fått en ritkigt ruund mage.. Tyder de på en flicka?? hehe..


Nu är bebisen allt från 20 cm upp till 30 cm. Min bebis verkar vara ganska lite eller iallafall väldigt livlig. Var ju inne på förlossningen i onsdags och de kunde knappt kolla hjärtslagen där för den lilla/e rullade runt som en vilding.. hihi.. Likadant när dom skulle mäta den.. de gick i princip inte. hihi.. Mammas lilla vilding. Och ändå känner jag inte av den så värst mycket. Som de verkar som andra gör. Men de kommer väl.

Har känt den en del i dag.. Men nu när man mår sådär lite dåligt, så hinner man inte riktigt med att känna efter va de va som hände där inne. Månste försöka släppa all dålig energi och ägna mig åt bebis :) Så att vi tillsammans mår bra <3


Såhär står de på nätet om man googlar på vecka 24 :

Bebisen

Den här veckan väger din bebis omkring 750 gram.

Ansiktet är i stort sett färdigbildat. Ögonen sitter på sin plats även om ögonlocken fortfarande är slutna. Öronen har också de funnit sin slutliga placering och sitter nu där de kommer att sitta vid förlossninen.

 

Håret på huvudet fortsätter att växa och ögonfransar bildas. De flesta dragen ser nu ut som de kommer att göra när din bebis föds. Eftersom den blir allt rundare så finns det allt mindre plats i livmodern att göra kullerbyttor och piruetter.

Bebisen övar sin andning genom att andas in upp till en liter fostervatten per dag i de mognande lungorna.

Mamma

Din livmoder kan du enkelt känna 4-5 cm ovanför din navel. Eftersom din växande livmoder trycker allt mer på buken så kan du få bristningar i huden på magen. Din ökande vikt kan också fresta på din kropp vid det här laget, något som ger sig till känna genom ryggvärk, problem med blåsan, värkande fötter och utmattning medan du utför dina dagliga rutiner.

Ökande blodflöde i slemhinnor och ökande blodtryck kan också göra att du upplever rinnande näsa och oftare får näsblod.


Å ja jag kan ju säga att näsblod kommer med jämna mellanrum. Tycker de är på g hela tiden.. Så jag är nog exrta känslig där me :P

Härligt min bebis är stor och ståtlig :) I LOVE IT <3


Legat hela dagen i dag i sängen i princip. Nu känner jag mig lite piggare. Usch. De ska nog bli bra. Tankarna som snurrar fram och tillbaka är så dumma och onödiga. Vågar knappt gå på toa för att jag är så rädd för att se samma blod igen :( Usch den hemska synen kommer jag inte kunna släppa..


Imorgon är det iallfall skola. Och PROV :( ja de får gå som de vill.. har gjort mitt bästa..


Ikväll blir det film med familjen nilsson :) Älskar min familj mest av allt :) Mysigt när frank - brossan är hemma me..

KÄRLEK <3

  

LOve



Av frida nilsson - 14 mars 2010 09:50

Drömde inatt att fick världens finaste lilla pojke... Åh han var så sööt.. Så fiin..

Dom säger ju att man ska drömma om de könet som man kommer få? Så jaha.. eh alla myter kan man nog stoppa upp nån stans.. Men visst är det kul att spekulera om vilken liten figur mitt mirakel är.. <3

Åh jag längtar efter dej min bebis.. Så oerhört mycket :)


Idag är det söndag Och jag går in i vecka 24.. Hm de lär ju ha hänt en massa med bebis.. Får gå in och smygläsa på nätet sen.. :)

Dagen kommer tyvärr mest innehålla plugg.. Nej jag tänker inte vrålplugga. De orkar jag inte. Att plugga överhuvudtaget är galet, jag vet.. Men måste till skolan i morgon och vara med på ett litteraturseminarium som på något sett ska innehålla högskolepoäng. Va en jädra massa böcker att läsa.. Jag skummar igenom och gör mitt bästa.. Och hoppas på att det går bra..

Längtar så till mötet med studievägledaren på fredag. Se hur vi ska lösa allt. Hade varit så oerhört stöd att få göra ett studieuppehåll redan nu.. Jag vill. Det hade släppt så mycket stress och press.. Men vi får väl se :)


Nu kommer mamma med te och macka.. :) Åh.. ja jag bor fortfarande hos mamma.. och kommer nog göra de några dagar till.. vi får se..

Nu frulle :P


LOve

Ovido - Quiz & Flashcards