Alla inlägg under april 2011

Av frida nilsson - 28 april 2011 20:56

Weii lyckad dag, fast jag sovit bajsdåligt i natt.. :D Men varför vara bitter för de?? så här är ju livet som småbarnsmamma <3


Bus i morse, Trias är ingenstans och överallt just nu, men de är absolut inget jobbigt, eller jo ska väl erkänna att när han är på mina saker som typ ljusfatet på bordet eller stearinljusen i min låda så e de väl klart jag önskar han valde leka med sina leksaker.. MEN än en gångSå här är det!! å det är Underbart!!!

 

Uppe tidigt idag igen och vid halv 9 va Trias dööötrött, men sooova?? Nej mamma de kan man inte.. man kan ju missa nått.. hehe men så länge han inte är gnällig så e de väl okej att inte vilja sova förmiddag :D Efter 10 kom Malin och vi gick en runda med våra små barn :) Å ja efter ett tag somna faktikst Trias, vilket då innebar att vi kunde gå hem å käka. Malin hade med sin åhh mega goood Köttfärsås, så vi koka pasta och åt i godan ro medans bebisarna sov ute i varsin vagn :D


Efter maten busade Trias och Malins Theo på golvet.. Han är så goo lilla Theo. Men Trias är inte jättesnäll mot honom!! skitunge ;) Han ska på å pela honom i ansiktet, dra honom i näsan och de gillar inte Theo.. hehe.. men snart så, när Theo kommer upp i Trias vilda ålder då jädra ska dom busa, å då får Theo ge igen.. hehe..


Eftermiddagen blev utomhus :D Gick me Malin hem en stund och satt på gräset. Hann med en glass på stan me :D goooott!!!


När vi kom hem ikväll ville Trias sova!! NEJ sa hans mamma då, så de va bara att hitta på nått igen så han inte somna på golvet ;) hehe man kan ju inte vila kl 6 på kvällen heller.. nopp.. Ut på lekparken för andra gången idag och gunga å kolla in de andra barnen.. Weii lyckades hålla honom vaken tills halv 8.. kanon!


Phuu jag skriver för möt va ? hahah


Shoppat loss på HM nu.. gott.. BARA till mig själv! underbart!


Imorgon kväll är jag barnledig.. Ska fira Virre som fyllt 25, blir middag ute å bio.. De längtar vi till..

Nu blir de nog sängen (Njaa brukar heta så men blir ändå aldirg innan 11)

Sov gott mina vänner!

 

Morgonmys för Trias <3

   


Bus med Theo och Malin

     


Jag och min bandana

 

(kolla in mina grymt fina ögon!! )

 

Min goda lax som jag BÅDE lagade och åt ikväll :D Och Trias nya shoes - foppa va de ja :D Så jädra söta!!

   

LOve

Av frida nilsson - 27 april 2011 22:14

allt går fel.. fuck jädra skit :S Skulle beställa maassa fina saker från HM, väl framme vid betalningen står de att jag missat förra månadsbetalningen så jag får INTE beställa de jag lagt i kundvagnen.. och jag har letat med omsorg. hela korgen va full!! saaaaatan va sur jag blir.. får betala den där skit räkningen imån och in och göra om allllllt en gång till!!!


Å denna datorn (lånar mammas) e åå in i helskotta trööög! Gör precis som den vill, raderar text, flyttar sig så man skriver på fel ställe.. Ah Ni vet.. så irreterande!!


Som ni märker e jag trött å galen så borde verkligen gå å lägga mig.. de ska jag med.. ska BARA... kolla Bigbrother..


Sov gott..


LOve

Av frida nilsson - 27 april 2011 08:08

med lite inslag av hosta och snuva.. :S

Har väl tagit av Trias för mycket kläder dessa soliga dagar :/ De är verkligen inte lätt att veta vad dom bör ha på sig.. och idag då e han lite smått förkyld, sören me.. aja kanske förvinner under dagen :)


Lite orolig natt inatt, men Trias ville ändå upp innan 7.. bara att hasa upp sig själv... han vakna innan mig idag och jag öppnade väl ögonen ibland för att  ha lite koll, men sören vilket skrik han fick till efter en stund, ville verkligen inte jag skulle sova mer :P rätt sött faktikst :D


Jag är såå sugen på att glo påen film och bara mysa i soffan, får e om Trias tycker desamma.. just nu som alltid busar han med filmerna på golvet.. hehe..


se vad dagen idag har att erbjuda, blir iallfall in till Kstad och lämna in min söndriga mobil, än en gång :S innan dess kanske de händer nått spännande.. de brukar de ju göra :D


ha en bra dag!!


   

LOve

Av frida nilsson - 26 april 2011 20:47

ja de skulle man verkligen kunna säga att det har varit - fullt upp = skit trött kl 9 :S


Imorse va vi uppe innan 7 :/ Uhhh.. Men som sagt blev de tvättat en hel del idag!! Alltid positivt när man väl är klar med skiten :S fick dock hoppa över den döda spindeln femtioelva gånger innan all tvätt va tvättade och torr.. hehe.. Uuuusch föräckel spindlar.


Träffade Tina en stund på förmiddagen, hon kom förbli när jag och Tras satt på vår uteplats å åt frulle :D Mysigt..

Sen blev de en runda på stan, dock vägrade Trias somna i vagnen (vilket han brukar Älskar, men dessa rutiner ni vet, dom funkar max 2 dar i rad ;) ) så fick gå hem efter en stund och i soffan somna han som en stock.. Blev ingen lång sovtur för han, för då väntade de besök av Virre å alla barnen!! weii jag älskar alla hennes 3 underbara ungar <3 Blev shopping och picknick hela eftermiddagen vid lekparken :D


Nu ikväll kom min mamma en stund (underbart) Blev bortskämd med toast på glassbåten och kulglass på hästtorgskiosken.. mumma :D TACK MAMMI..

Innan hon va tvungen att åka hem diskade hon upp ALL min disk ( typ 2 kg disk) Tack igen:P


Trias fick värsta utbrottet när vi va å käka glass.. Han skulle ha han med!! Fanns inte en chans att vi kunde glömma honom.. Satan va han skrek!! Skit unge.. heeela torget hörde honom garanterat.. han fick smaka lite, men jag tyckte inte han kunde äta hur mycket som helst, hans mage e ju ännu lite liten för 1 liter kulglass kanske ;) Men näärå han skulle ha!! jädra skrik dom där små kan få ut.. hehe men så fort vi kom hem lugnade han sig som tur va :D


Efter ett bad och lite välling slocknade han som en gris :D hihi och de gör jag me snart.. så därför blir de på med tven i sovrummet ikväll och förhoppningsvis somna tidigt och gott.. hihi


tack för en bra dag alla mina fina vänner <3


lite dages bilder :D

de är såhär Trias ser ut när han busar vid teven och med alla filmerna.. hehe

ser nästan ut som han ska härma tjejen på programmet;)


   



picknicken vid lekparken.. Fick med lilla stina och albin på bild, när kameran va uppe måste lilla malte nog varit på rymmen.. han får va me nästa gång :D

       


LOve


Av frida nilsson - 26 april 2011 08:01

va e de med barn och tidiga mornar?? De borde vara förbjudet att vakna innan 8 iallfall :S Bläää...

Men nu har vi varit uppe ett tag och jag tog mig precis i kragen och tog hissen ner till källaren och kolla tvätttid!! TYVÄRR fanns de en NU.. :( Åhh jag som hade där innerst inne hoppats på att slippa idag me, men ja nu kom jag inte undan :S skit.. hehe


Fick sätta Trias i vagnen och packa 2 tvättkorgar fulla med tvätt.. fuck me tvätt :S Sen ska man ju ha med tvättmedel och sköljmedel å allt de där.. så de blir endel som ska me ner i tvättstugan! Tur för mig det finns hiss!!! men vi ser ut som ett gäng idioter ändå..

Var är min tvättMAN???


Trias busar redan runt här på golvet.. (alla dvdfilmerna är redan utdragna) men solen som skiner in genom fönstret så kan man inte va annat än glad!! weii


Blir hålla tvätttiden nu nån timme fram, blir vila för trias om en stund och sen beger vi oss ut på äventyr :P kanske glassbåten lockar idag!! jaaa..


See yaa soon my friends..


 

LOve

Av frida nilsson - 25 april 2011 22:44

fuck kolla in denna FETA jävla skit spindeln... Den va 1 meter från MIN vagn!! Alltså precis utanför min dörr!! :(

shiit jag började nästan Böla.. Uhhh.. Tur bella grannen vågade döda den!!! TACK!!


Imorgon blir de ÖS regn mina vänner.. Åh de ska bli underbart!!


    


Känner att de kliar överallt.. uhh å jag som tänkte gå å lägga mig.. Vågar jag de??

snyft..


LOve


Av frida nilsson - 25 april 2011 22:25

sören nu får tiden stanna upp lite så man hinner med!! Idag är det 9 månader sen jag låg å kryste ;) Å ut kom denna underbara kille <3 tack tack tack, sååå goo :)


idag har de hänt endel:

Hade en suuuupergnällig unge i morse.. shiit de e så trist när dom e såå :S Man pallar liksom inte riktigt me de.. men men efter många om och med å sömn så vaknade han som sitt vanliga jag, glad skitunge :P


Men jag hade myror i benen.. så tänkte, va fan jag tar mig en promenix - gick till mjällby.. mitt mål va lörby (till mamma å pappa) MEN eftersom klockan va 11 när jag började gå å solen stood mitt i skyn å jag gick på tom mage och Trias börja gnälla efter 1 timme i vagnen och  en del kilometer så gav vi upp å ringde mamma så hon fick komma å hämta upp oss :P hihi väl framme blev de mat och vila :D


Ieftermiddag fick jag för mig att göra vid lite hemma på uteplatsen :) sjukt duktigt av mig, satte trias på en filt på plattorna och tog tag i arbete.. blev liiite bättre, gav upp efter en knapp timme, tyckte de va dags för en runda till lekparken och dagens gugning :D Trias gillar verkligen gungan :D


Efter lekplatsen satte vi oss ute, tog med lite fika och efter en stund kom tina, bella och lilla liam på besök :D Mysigt..


Nu ikväll har Benny varit här en sväng.. :D Weii va evigheter sen.. men nu så hann vi med ett litet möte.. hehe


Nu e klockan Bigbrother och innan pausen har hunnit försvinna ska jag visa dagen i bilder :D Sov gott mina vänner <3


   


           


LOve

Av frida nilsson - 24 april 2011 21:26

eller hmm har de hänt så mycket ändå?

laddat kameran så nu e den full med bilder :P hihi


imorse va vi uppe med tuppen, eller ja innan tuppen :S INGE KUL ALLS tyckte jag men de tyckte tydligen Trias :) När vi skulle förmiddagsvila så knackade mamma på dörren efter att trias hunnit sova bara en halvtimma och jag skulle precis sluta ögonen.. men ah Trias vaknade så de va bara att va social igen.. Mamma stannade så jag iallafall fick duscha ifred..tack :) Sen följde vi med hem till henne å pappa.. grillade och satt i solen.. gott gott


Men har nog inte varit på bästa humör, tycker mitt humör tryter lite ofta ibland, men jag behöver sova.. Är grymt avundsjuk på alla småbarnsföräldrar som har turen att deras barn sover hela nätterna.. men ja så e de ju att vara mamma :P Sova får jag göra när jag blir gammal ;)


Brossan har oxå varit ute hos mamma å pappa idag. De e alltid lika mysigt och Trias gillar verkligen sin mobror.. Speciellt när han tar fram gitarren.. ohhh.. då dansar trias på.. :D


Vi åkte hem en stund på eftermiddagen, jag och trias, i hopp om att han skulle sova en stund till, de ville han dock inte så de fick bli gå till lekparken å gunga.. :D


Nu ikväll åkte vi hem till mamma å pappa igen med en hög bingolott.. mysigt värre! meeen...

Faaan ville vinna, men de blev inte ett skit :S Eller ja hann inte spela klart, blev för sent för trias som va övertrött!! fick åka hem med honom.. Får rätta lotten imån å kolla om de kanske gömmer sig en MILJON där ;) 


Mycket text, e väl så när man inte har nån att prata med när man sitter själv i soffan ;) Trias la jag i sängen precis, å han verkar sova så gott så :D Min älskade lilla fis..


Lite bilder av dagen kommer här för den som uppskattar detta ;)


Morgonmys hemma på golvet :D Trias älskar det :D

    

De är detta jag menar med att dra ut alla mammas dvder :S fyy.. hehe

 

 

Bus  i mormors å morfars trädgård :D

   

     

 

Kvällsmys, Trias vågar sig iväg lite längre nu ;)

 

        

morbror i mitten då som spelar på den underbara gitarren :D

 

Oj blev en hel del bilder, jag erkänner har den mest fotograferade ungen i världen ;) ÄLSKAR DIG TRIAS! <3

 

LOve

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25 26 27 28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards