Alla inlägg den 7 mars 2010

Av frida nilsson - 7 mars 2010 17:05

Nu känner man att man börjar komma upp i veckor. Man har hunnit vänja sig vid tanken på att man faktiskt inom en ganska snar framtid kommer bli mamma :) Redan nu känner man sig som en mamma faktikst. Och det är ju så att bebisar som föds i vecka 23 kan överleva. Det är nutidens fantastiska vetenskap som gjort detta möjligt. :) Såg en artikel idag om en liten liten pojke som föddes i vecka 23. Han var så liten så han fick plats i handen. Men han överlevde och nu ett tag senare var de hemma i hemmet i gen och han var som en vanlig liten bebis :)

Så kommer ju tankarna om att man i man i sverige kan göra abort in i vecka 22.. Hm.. konstiga lagar har vi i Sverige..


Men nu är det iallafall så att jag har kommit in i vecka 23. Gått 22 fulla veckor :) Underbart..

Känner bebisen mer och mer.. denna känsla är obeskrivlig :) Så lycklig blir man.

Läste idag att det var viktigt att pappan pratade och smekte mycket med magen för att bebisen har lättare att ta till sig djupare röster.. Men ah va gör man om inte pappan finns tillgänlig för det då? vi får hoppas det räcker med min fina stämma och mina smekningar :)


Bebisen är nu ganska så stor. Allt från 22 cm till 30 cm. Och den vägen omkring ett halv kilo.. :) Myspys <3

Bebisen kan särskilja på olika ljud och tycker väldigt mycket om klassisk musik.. :P Får man väl börja lyssna på de kanske ;)

Barnet är nu så stort att du kan känna de olika kroppsdelarna. Barnet fortsätter lagra fett men huden är ofta rynkig.

Nu utvecklas bukspottkörteln som producerar hormoner och insulin. Insulin behövs för att transportera blodsockret till kroppens celler. Barnet börjar även varva perioder av vakenhet och sömn.


Häftigt att det kan hända så mycket där inne.. :) Men jag är så sjukt stolt att jag klara detta. Har fått lite magkatarr eller halsbränna nu. Fått novalocol av mamma och de hjälper faktiskt.. Trist att man ska få dessa tråkiga besvär. Men vad gör man inte :P


Nu blir det antingen åka hem till mamma och äta våfflor eller ligga kvar i soffan och äta chokladbollar.. Eller fixa lite käk från fysen.. Eh så förbannat hungrig :D:D Bestämmer mig om en stund. Träffen med Louise gick iallfall bra :D Fick ihop ett skit bra gympapass till vår saga.. På 10 minuter hade vi fixat de mest. Nu är det bara att klippa ihop sagan i Powepoint sen är den wooola Klar :D:D Härligt..


Nu mina vänner tar jag tag i söndagen.. maaat


LOve  

Av frida nilsson - 7 mars 2010 13:46

  • Det första på listan är en flyttfirma. En firma som både kunde packa alla mina saker, och förslytta dom till nästa bostad. Gud va skönt de hade varit :)

  

  • Det andra på listan får bli biljetter till Lisa Nilsson konsert

Åh va jag hade tyckt de va roligt, att få så och lyssna på denna vackra kvinna :)


  •    Det tredje önskan är en snygg gitarrist.. MMMMmmm.. Denna man e ju helt fullkomligt underbart snygg :)  Ser sådär lite lagom farlig ut ;)

  

  • Sista på listan för nu är åh denna underbara serie.. Som jag verkligen tycker någon söt prick kan inskaffa till mig ;)

  


Det finns en massa saker jag är sugen på ;) Men detta va de absolut viktigaste för nu ;) Nu ska jag och bebis damsuga sen äta chokladbulle sen kommer Louise :)


LOve

Av frida nilsson - 7 mars 2010 11:08

  


Ne men vilken snygging ;)


Söndag idag då, precis hemma hos mamma för lite väldigt tidig lunch om en stund :P

Lördagskvällen blev väldigt mysig.. Pizza med evelina och sen lite bus ;)

Fan, kom på mig själv att jag va väldigt positiv till melodifestivalen. Min positiva sida har hittat fram igen :D:D Tyckte de flesta bidrag va fan bra :)

(svära de kan jag)


Hääärlig dag idag me.. guud. :D I eftermiddag blir det plugg med Louise. Ska göra klart gympapasset :) De kommer bli suuuper..


Så thats for now.. LOve



Ovido - Quiz & Flashcards