Alla inlägg den 22 mars 2010

Av frida nilsson - 22 mars 2010 16:41

      


glömde ju visa bilderna på vår lilla mysmiddag i går :D:D Mmm mammas hemmagjorda langos :D:D I like it I like it oh oh I like it ;)

 <3<3<3



Av frida nilsson - 22 mars 2010 09:47

  


Denna veckan har ju gått väldigt snabbt.. Igår gick jag in i vecka 25.. <3

Underbar kännsla.. :) Vad händer i vecka 25 då?

Bebis:

I vecka 25 är medelkroppslängden mellan 25- 33 cm från hjässa till häl och barnets medelvikt är 800 gr. Huvudets omkrets är 23 cm. Den snabba tillväxten avtar.

Man kan nu höra bebisens hjärta med en dopplermonitor eller ett steoskop, och din partner kan kanske till och med höra det genom att lägga örat på rätt ställe mot magen.

Bebisen kan nu göra mer saker med sina händer, som till exempel knyta dem till nävar och ta tag i och hålla sina fötter. Det är också nu som den börjar föredra höger eller vänster hand.

Bebisen sover och är vaken efter en viss rytm under dygnet, något som du också förmodligen märker av.

 

Mamman:

Din livmoder har vuxit ordenligt senaste veckan och är nu ungefär stor som en fotboll. Översta delen av livmodern befinner sig nu ungefär mitt emellan naveln och bröstbenets nedersta del.

Vissa kvinnor upplever flest fosterrörelser när de vilar.

 

Det händer en hel del i magen nu alltså.. bebis växer och mår förhoppningsvis väldigt bra. Jag tror mig känna bebis varje dag.. Ohh känslan är underbar.. :)


Nu ska jag strax bege mig till skolan.. Ska på basgruppsmöte och sen köpa fler flyttlådor :D Snart allt packat och snart är man påväg in i ny lya.. weii.. <3


Har inte skrivit på några dagar, men de kommer igen nu.. Fick inbjudan till voddler idag me.. gooott.. Så nu på med kläder och köra iväg..


LOve

Ovido - Quiz & Flashcards