Alla inlägg den 1 mars 2010

Av frida nilsson - 1 mars 2010 20:27

  

                                                  +

 

  

             =

 

Ja det blir en bra sumering på min måndagskväll. Shit blivit mycket gottis idag.. Men.. de är jag värd! För jag är så söööt ;)

 

Det känns som någon nyper mig nere i magen.. Kan de va bebis som ligger på kanske ?? :P hihihih.. orkar inte vänta på att den ska rulla runt nu... så jag bestämmer att det är den som nyper mamma :)

 

LOve


Av frida nilsson - 1 mars 2010 16:26

  

Ja du, det kan man fråga sig.. Nyfiken i en strut är jag.. :) såklart.. säkert som de flesta gravida är man grymt nyfiken på könet av de mirakel man bär på. Dock är jag JÄTTE nyfiken och vill inte alls vänta tills den lilla/e kommer.. ;) På UL gjorde vi allt för att BM skulle se vilket kön bebisen hade.. Men nopp, navelsträngen låg i vägen så det var omöjligt att se :( Men såklart jag inte de nått.. Men min nyfikenhet bara växer :)


Köpte som visat en Gravidtidning idag... Det är mysiga att läsa i och man får faktiskt svar på många av sina funderingar. Idag var den lite exrta bra ;)

15 sätt att testa sig själv - blir det en pojke eller flicka?

 

Jag gjorde ju såklart testet. Mycket tyder på att jag väntar en liten flicka!!

Bha, jag som inte har några fina flicknamn på listan.. men de får man fundera lite till på nu då ;)


Fanns massor av saker man kunde kolla med sig själv. Tex, åt vilket håll ligger du i sängen - höger eller vänster sida? Om höger sida väntar du en tjej. Jag ligger alltid på höger sida. Där somnar jag som bäst..

Ett annat exempel var Har du mjuka och lena händer? Om ja väntar du en flicka! Yes mina är massa mjuka och lena, inte alls torra. T o m sköterskan man går in till innan besöket hos BM sa åt mig att jag hade väldigt lena händer.  :)


Hjärtslagen var ett annat exempel; Har över 140 slag per minut tyder det på en flicka! Mitt mirakels hjärtslag låg på 150 :)


Desamma gäller om man Mår mycket illa under graviditeten väntar man en flicka! Japp nu har det väl äntligen släppt lite, men visst jag har mått något fruktansvärt illa.. Vad beror de på? en liten flicka i magen kanske ;)

 

Sist kunde man göra ett test i en kinesisk månkalader där man skulle gå efter hur gammal man var när man blev befruktad och vilken månad man skulle ha blivit det. Om man som jag då var 22 år och blev gravid i Oktober månad väntar man en flicka!

 

Ja är detta bara myter eller verkligheten? Vad vet man, men det är ju alltid intressant att kolla av och se hur mycket som stämde sen när bebisen kommer ut :) Spännande :)


Jag som hela tiden har sett mig få en pojke som första barn, Men nu kanske det visar sig att det är en lite flicka som ligger där inne och myser.. Jag blir såklart lika glad för vad de än blir.. Jag vet ändå att de kommer bli världens finaste mirakel <3


LOve


Av frida nilsson - 1 mars 2010 16:12

Mmm här sitter jag och tuggar världens bästa choklad och läser en givande tidning.. :) hihi lite Pepsi på det och man är i himmelriket <3


LOve


  

Ovido - Quiz & Flashcards