Alla inlägg under oktober 2010

Av frida nilsson - 31 oktober 2010 13:24

Jaa jag vet inte vem som gnäller mest, eller joo de vet jag väl egentligen, men vill inte riktigt erkänna.. JAG.. fan.. jag har pms är trött å allmänt på dåligt humör... :S Skit trist.. verkligen..

Trias är inte heller på mega bra humör, vilket säkert beror på mig.. :/


Imorgon är de måndag igen, å Trias ska få sin första struta :S Hoppas de går bra..  Själv tycker jag ju inte om de, så ska vara så lugn jag bara kan :)


NU sitter vi hemma hos mamma å pappa. Har käkat god mat å nu lite after eight.. gott.. <3 Lite Robinson repris så ska de nog bli bra <3


ha de bra mina vänner..  Å sorry om jag är suris.. de går över, jag lovar..


LOve



Av frida nilsson - 29 oktober 2010 12:38

Då har vi börjat.. Weii.. Trias har smakat på sin första mat.. debutmaten blev Grööt.. Å ja vi provade första gången igår, å de gick ganska bra faktikst.. :D Han fattade inte ritkigt grejjen, hur man skulle svälja de.. De va ju lite annan konsistens  än ersättningen om man säger såå ;) Ida gick de ännu bättre, några skedar gick in å nää allt spottades inte ut idag utan lite blev svalt :D Duktig kille <3 Lite morotsjuice till efterrätt va bättre... haha.. min goa unge är över 3 månader nu.. Tiden tickar å de blir verkligen bara roligare å roligare.. Snart kan han sitta me, KUuul.. Snart kan man sitta å leka med honom på golvet.. Som jag längtar <3


    


Igår var vi på vår första föräldrarträff.. Kul.. Verkade som vi blir ganska många i vår grupp.. vilket bara är kuul :) man får bara börja vänja sig vid att man är bland de yngsta.. men de gör heller egentligen inget.. men alltid kul med mammor i samma ålder som oxå fått sitt första barn..


jaha vad har mer hänt?? jag tycker dagarna bara går.. känns som de bara är måndagar å fredagar på en vecka.. dagarna där emellan bara försvinner..

Trias har börjat vara några timmar hos sin pappa nu.. såå kul tycker jag, då dom verkligen får chansen att lära känna varandra.. <3 å lite egentid är faktiskt oxå helt okej även om man saknar ihjäl sig efter honom när han är där..


klippte mig igår me.. allt hår borta.. skööönt, nu har inte trias något att dra i längre ;)

nu vill han inte ligga under babygymmet längre, lika bra att ta honom.. ha en bra dag..

höll på att glömma Min underbara vän Veronica har fått en liten flicka.. Så fin är hon <3

  


LOve


Av frida nilsson - 13 oktober 2010 18:35

hihi... dålig uppdatering, jag vet :P Men man hinner inte ritktigt med de :/ Å ikväll hinner jag egentligen inte heller, har lite söta vänner hemma på kvällsfika :D men ville ialfall bjussa på en massa bilder <3


        

          


Lite bilder när jag å Veronica å ungarna va på stan å fikade :D

      


Ha en trevlig onsdagskväll.. Å glöm inte Kungarna av Tylösand Ikväll :D:D

LOve

Av frida nilsson - 6 oktober 2010 12:37

Idag är jag mycket piggare än igår.. usc ja va så trött å hade så ont i magen då, men efter att ha sooovit hela natten så är jag utvilad å magonten har släppt :D Skönt :D


Idag fyller min söööta Tina är <3 Stooort grattis till henne. Hon har precis varit här på lite frukost :D så härligt..


Äntligen, idag på posten kom trias Skinnjacka ;) Snacka om att den är SNYGG.. hihi.. :D Min lilla tuffing..  Nu ligger han å pratar med sina fingrar här brevid mig i soffan å jag tror jag ska krypa upp brevid honom å goosa :D


    


LOve

Av frida nilsson - 4 oktober 2010 21:52

När man får barn ovandlas hela ens liv, man lever ett helt nytt liv med nya intressen och får nya mål med livet. Så enkelt är det :D Åh så underbart <3

Sen den dagen Trias föddes, eller egentligen sen den 4 nov förra året när jag gjorde mitt graviditetstest så har mitt liv ändrats massor. Å jag bara älskar de :D


En sak som jag börjar känna nu är att man absolut inte prioriterar sig själv längre, inte alls. Å jag tror att ska man vara en bra mamma så måste man ibland bara få tänka på sig själv.. Egentid är ju något man absolut inte har längre. Men nu har jag ändrat på de, eller iallfall börjat öva på de. Har börjat lägga Trias själv i sängen på kvällen. Och han somnar.. utan mig, bara jag släcker lampan så tycker han nog de e skönt att slippa mig för en stund å få mysa ner sig i sängen själv :P hehe.. Själv känner man hur gärna man bara vill krypa ner brevid honom å se honom somna men man behöver nog bara få sitta själv i soffan en stund och få sin ensamtid. Så här är de mer jag som behöver öva än Trias :P hehe de bästa är ju att man hör honom skratta där inne å sen blir de helt tyst å jag smyger för att kolla att allt är okej å kommer in i sovrummet å ser världens bästa unge sova sååå gott <3 

 Så nu har jag en sån där ensamtid :D Men de tar lite tid att vänja sig. Man har seprationsångest bara av att han ligger i sängen å jag är ute i soffan.. Å jag bor i en 2a.. :P haha.. alltså ligger han i rummet brevid.. Man hinner sakna honom på den korta tid man sitter en stund själv i soffan :D

  


Idag har de varit ännu en underbar dag. Tina har varit här heeela helgen å man märker hur mycket mer energi man har.. hehe.. hon e super min vän Tina som just de numera heter yasmin. Jag glömmer.. ups.. Yasmin e underbar <3 Hon fixar å donar å diskar å har sig.. hihi.. å inte e hon rädd att ta Trias även om han e lite gnällig. Å han behöver lära sig att vara hos någon annan än mig annats kommer de bli så svårt när han väl måste vara borta från mig.. Så vi övar.. massor ;)


Imorse gick vi å köpte frallor å kanelbullar, för de e ju faktiskt kanelbullens dag idag :P alltid hittar man anledningar till att äta.. :( usch.. aja.. de va mega mysigt, sitta ute på min uteplats under filtar å dricka te å äta gott.. mm.. borde man göra oftare :D verkligen..


    


Ikväll lagade JAG mat.. haha.. fan jag tycker ju så mycket om de, men man varken hinner eller tycker de e lönt att laga tilll sig själv, att äta ensam e sjukt trist, då låter iallfall jag hellre bli att äta.. Men när man väl får bjuda någon på mat så bara älskar jag att laga :D åhh gott blev de :P


Nu börjar de rycka i kroppen, vill in å mysa med bebis <3 Så ska nog krypa ner, imorgon blir det Babycafé.. supermysigt å sen blir de nog en sväng till mammas jobb.. 

hihi nu kryper jag ner..

LOve

     

  

Av frida nilsson - 3 oktober 2010 21:39

   hihih, japp, vi firar de mesta, dagar, veckor å månader :D hihi.. myspysunge


denna helgen har de varit fullt upp, i fredag kom äntligen Josefin å hennes Nicole å hälsade på. <3 Underbart <3 Josefin å jag låg på BB tillsammans.

När jag kom in på förlossningen så hade hon precis fått lilla Nicole. Å 7 timmar senare kom Trias. :) Men de kan man inte tro, för Trias är typ dubbelt så stoor ;) hehe.. tjockisbebis ;)


tina min vän har flyttat tillbax till sbg igen.. å jag bara älskar de <3


Vi tog en massa fina bilder på våra små bebisar som verkligen verkade fatta tycke för varann ;) heheh..


 



Nicole älskade att leka med Trias leksaker :D å även om de slogs lite så gick de bra ;) haha       


Hihihi, blev även en stund i sängen ;) De ska börjas i tid ;)

men efter ett tag så tröttna Trias.. haha



Igår hann vi även med en sväng till Brossan å hans skola :D myspys.. De hade en liten konsert som vi gick på, Trias stooortrivdes i vagnen ;)

<3

     


Nu sängen , e helt slut..


LOve 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards