Alla inlägg den 25 februari 2010

Av frida nilsson - 25 februari 2010 18:54

Ja de är ju tur att man känner sig själv iallfall. Skulle ju ha syskonkväll med brossan, med bio och mys. Hade bokat 2 biljetter till Bromölla och den där skräckfilmen.. MEN jag vet ju hur jag är. Även om jag är på väldigt bra humör ikväll så känner jag att jag inte riktigt pallar gå på bio.. :( Önskar kanske att jag orkade men nee.. Jag får bli hemma. Pappa tog min plats :) Så de löste ju sig bra.

Får bli en hemmakväll med mamma å bebis :)


Imorgon ska vi iallfall in till Kstad och köpa flyttlådor. De ska bli kul. Och de gör vi direkt efter mamma varit med morfar på läkastationen.

När något händer innan 2 på eftermiddagen så orkar jag de mesta. Om de inte händer innan 9 då vill säga ;) Sova de måste jag, och de länge.. ;)

Har också bestämt att vi ska äta lunch på Rosegarden :) De ska bli najs..


Måste ju börja packa lite inför flytten om en månad.. Hm jag måste fixa några som kan hjälpa till att bära bara.. har du lusst ?? ;)


Ne nu får de bli nått annat :) Ha en fin kväll allihop, de ska jag å bebis iallfall <3


LOve



Av frida nilsson - 25 februari 2010 16:02

En sten har lättat från mitt hjärta. Jag har igen varit så otroligt nervös inför träffen med BM. Men det gick ju bara sååå bra. Alla värden var jätte bra och bebisen mådde toppen :) Vilken lycka.

Har ju varit så orolig att jag inte börjat känna bebisen rulla runt i magen men nu fick jag lyssna på hjärtljuden, vilket va så fiiint <3

Och jag blev ju hundra ggr lugnare. Phu. Så fina slag hade den. :)


BM förklarade varför jag inte kände något än och det fanns många anledningar. Antingen ligger moderkakan lixom på andra hållet så det är därför man inte känner något, eller så är bebisens rygg vänd framåt så att den mer sprattlar bakåt, och då känner man inte de på samma sätt. Men hon trodde absolut att jag snart oxå skulle få känna mitt lilla mirakel. Och kanske nu när man är lite lugnare i kroppen man finns ro och känner mer :) *hoppas*


Gick hela vägen från läkarstationen och hem till mamma :) Weii.. duktig flicka. Och nu väntar middag.. Gottisch..


Hade inte gått upp så fruktansvärt mycket heller, vilket jag tyckte va skööönt. 5 kg. Och det är ju helt okej :) phu.. nu får man va duktig och hålla i de, att inte gå upp för mycket. Men äta de måste man, och gå upp i vikt måste man. Allt för att min bebis ska må som bästa :)


  

Underbar känsla är det att vara gravid. Och även om jag är ledsen att pappan inte får vara så delaktig som jag och kanske han önskar så är jag så lycklig. Mitt barn kommer vara de finaste <3 Jag längtar efter dej mitt mirakel <3

LOve

Av frida nilsson - 25 februari 2010 10:46

Då var snart lovet slut, känns fan inte bra.. Hade behövt en vecka till tror jag.. :P men man kan inte få allt man önskar. De har vi lärt oss nu.

Sitter hemma hos mamma (idag igen;) ) och har precis käkat frallor.. gottisch.. :D


Ska iväg till BM idag.. Är nervös, som alltid.. Fan. jag längtar tills den lilla/e kommer så man släpper denna sorten av nervositet, men det är klart, då kommer de väl en ny rädsla i kroppen.. Men oxå något att älska otroligt. Åh som jag längtar :)


Tycker jag vaknade pigg och utvilad idag.. eller ja när jag hade fått somna om och vaknade till vid 10 så var jag ganska pigg å glad.. :) så härligt.

Längtar lite efter en glada, sociala och utvilade frida. Hon har försvunnit för ett tag. Men jag måste nog bara låta de va så. Kan inte tvunga mig själv till saker. Jag vet att det bara är något som kommer vara här under graviditeten, jag hoppas det iallfall.. Sen vill jag bli den tjejen som vill göra en miljon saker om dagen.. Men då tillsammans med mitt mirakel såklart.

Jag hoppas alla min vänner förstår mig och inte ogillar mig för att jag är lite dålig på att höra av mig. Men jag vilar igenom de flesta dagar och orkar inte ens ta telefonen att ringa.. usch fy på mig. Det måste bli ändring. Men jag tror det håller i hop med att man lever ensam. Fast man kanske då borde vara mer social än när man e singel. Men nej jag tror inte de. Det är så mycket som ska fixas och trixas med hemma som man måste göra själv.

Och sen när man väl orkar göra något, som oftast brukar vara på förmiddagen, ja då jobbar alla. På eftermiddagarna är det nästan helt omöjligt att orka träffa folk och på kvällarna är det helt omöjligt. Då vill man bara vara, få vila.. trist men sant.. *


Men ikväll får vi se om det blir bio. Den går sent och jag lär somna. Men det är klart somna på en skräckbio. NJA.. Har sån lusst att göra något med brossan min ;) han är inte hemma så ofta så man hinner med de. Och han ville verkligen gå på bio ikväll. :) Så ja de får väl bli så, om man inte hunnit somna innan dess.. ;)


Nu ska jag glo en stund på tven. Sen hem och städa :( Sen BM.. Bhaa.. Men det ska säkert gå bra :) håll tummarna för mig <3


LOve






Ovido - Quiz & Flashcards