Alla inlägg den 20 februari 2010

Av frida nilsson - 20 februari 2010 21:51

Nej jag kan vara envis men måste kommentera en kommentar som jag fick i förra inlägget. Jag älskar att få kommentarer och respons på det man skriver men denna kommentar tyckte jag igen fick det att låta som att varje tjej som behåller sitt barn även om en pappa inte finns i bilden är egoister..

ne alla har rätt till en åsikt såklart.. MEN har man inte suttit i sitsen så kan man omöjligt yttra sig om den. Å jag har ingen aning om vad du har varit med om som skrev kommentaren men de låter inte som det.


Du skriver att : Man ska vara två om ett beslut att skaffa ett barn. Absolut jag håller med. Men om man levt ett tag så inser man snabbt att livet inte blir som man tänkt. Vilket då innebär att ett barn kan komma till världen utan att man beslutat sig för att blir gravid överhuvudtaget. Okej beslutet ska ända ligga hos båda, men vad gör man när man inte är överens? för mig var det självklart.. Jag kan inte förstöra ett liv för att han inte vill ta sitt ansvar.. inte en chans! När man redan bär på barnet så är ju egentligen redan beslutet där. De var så de var tänkt.. annars hade de inte blivit ett barn..

Sen skriver du att barnet behöver en pappa.. Så klart det är så.. Därför är det viktigt att killar våga ta sitt ansvar. Dom har ju faktiskt gjort barnet. Så enkelt är det för mig. Om allt har skett på ett shysst sett så tycker jag inte bara pappan kan säga nej jag vill inte ha de just nu.. så du får ta bort de..


De sista jag reagerar på är när du skriver :  Jag skulle ALDRIG utsätta mitt framtida barn för något sånt!

Här förstår man att du inte har varit med om det. Att du aldrig varit gravid..  Då är det svårt att sätta sig in i hur det faktiskt är att vänta ett mirakel..


Jag var bara tvungen att förklara mig lite, tycker absolut att du har rätt till en åsikt.. men kanske att man ska fundera ännu en gång när man skriver något sådant, speciellt till någon som sitter i situationen.


Ett barn är aldrig ovälkommet. Om bara alla kunde förstå det. Ett barn väljer inte att komma till världen. Det är vår uppgift som FÖRÄLDRAR  att finnas där.. Att ställa upp.. även om det inte var så man hade tänkt sig att det skulle bli. Man har faktikst ändå gjort och skapat ett BARN tillsammans.. Ett Barn som har rätt till att leva och må bra..


Nu blir det nog sängen för mig.. och mitt mirakel <3 vi ska mysa oss till sömns och vakna goa och glada imorron..


LOve



Av frida nilsson - 20 februari 2010 16:45

Nu är jag förbannad.. Helt jävla skit arg.. ja det kan du slå dej fan på att jag blir..

Var inne och läste en tjej vars blogg jag följer, hon sitter i ungefär samma sits som jag.. Singel och gravid.

Hon hade skrivit och länkat till en artikel som aftonbladet hade skrivit. Och jag blev så upprörd när jag läste den. Framför allt blev jag upprörd när jag läste en närliggande artikel

Här börjar de http://www.aftonbladet.se/wendela/barn/article6645037.ab 


Artikeln handlar om en kille som mot sin vilja blev pappa.. Det finns mycket i artikeln jag kan förstå. För det första hade tjejen han varit med lurat honom att hon använde skydd.

Det är klart att männen måste få göra sig hörda när som känner sig åtsidosatta.. Men människan är skapt så att det är kvinnans uppdrag att föda barn, männen har andra saker som ligger i deras mänsklighet. Har man inte sutiit med ett barn, ett liv i magen så kan man inte heller förstå känslan av den. Man kan inte sätta sig in i hur känslomässigt involverad man blir på en gång. Nej ingen man i världen kan förstå den känslan. Sen tycker jag såklart att det är grymt fel att ljuga om att man skyddar sig med ex. p-piller om man inte göra det. Vad vi måste komma ihåg är att finns det inget preventlivmedel som är 100% säkert, vilket då gör att man egentligen alltid måste vara beredd på att sex kan göra en gravid. Om det då sker så kan man inte på något sett klandra kvinnan för det. Och absolut inte om hon känner det omöjligt att ta bort de.. Som många kvinnor faktiskt anser.


Den andra artikeln som jag klickade mig vidare in på var denna http://www.aftonbladet.se/wendela/article6645054.ab


Jag vet inte vad hon egentligen menar denna malin Wollin. Hon skriver bla. att "Det är ett övergrepp att tvinga en man att bli pappa, att lura honom att få ett barn han inte vill ha." Ibland och i de flesta fall tror jag inte alls det handlar om att man lurar en man att bli pappa. Däremot kanske man haft en kort relation med en man och sedan blivit gravid.. som jag skrev innan ska man komma ihåg att man kan bli gravid med preventivmedel. Är det då rätt att mannen ska kunna tvinga tjejen att göra ett ingrepp och ta bort ett liv i henne bara för att han inte vill ta sitt ansvar i det hela??!! Nej jag tycker inte det. Om det hade varit så att männen med hade kunnat bli gravida och känna denna omedelbara känslan av kärlek till något som finns innuti en så hade de säkert förstått våra känslor för att behålla barnet..

Malin Wollin skriver oxå "Du kvinna som tycker att det räcker med din mammakärlek, skulle du själv vilja vara ett oönskat barn? Ett barn som har en pappa som inte vill ha dig, inte vill vara med dig, inte vill leva med dig? Bli förvägrad en far, en farmor och farfar, farbröder, fastrar, kusiner därför att din mamma har bestämt att det räcker med henne."

Vad menar hon egentligen???!! Så här tänker väl ingen mamma i världen??
Jag blev gravid utan att haft en tanke på att bli det. Jag vet inte vem som är pappan till mitt barn.. Ett faderskapstest är ett måste. Jag vet hur det är att sitta i situationen och fråga sig själv hur man ska göra?? Ska jag döda detta barn bara för att kanske inte pappan vill ta sitt ansvar? De sista jag vill är att mitt barn ska vara pappalös men jag gör vad jag kan för att underlätta för dom.. Ingen kan någonsin säga till mig att jag valde fel. Hur gör man i mitt fall?! En av killarna som kan vara barnets pappa vill verkligen inte ha det, den andra kommer ta sitt ansvar även om det kanske inte var såhär han ville ha de.. Visste det kan jag förstå. Men det är för mig idiotiskt att inte vilja träffa sitt eget barn. Fine jag klara mig och det gör mitt barn oxå även om jag önskar att den blivande pappan kommer vilja träffa sitt barn. Och ingen INGEN kommer kunna säga till mig att mitt barn är ett oönskat bar. Tycker det är obegripligt och fruktansvärt som Malin skriver. Usch får kalla kårar över hela kroppen..


Ne fundera över hur du tänker?? om du nu tänker överhuvudtaget??


Mitt barn kommer vara det mest Älskade barnet i världen! och jag hoppas att pappan till den kommer älska den mist lika mycket även om det inte var precis såhär han tänkte de skulle bli!!!!!!!!!1


Av frida nilsson - 20 februari 2010 15:38

nja jag kom inte riktigt ihåg vad vi brukar kalla de ;) Aphjärna eller Apskit.. spela roll, låter lika läskigt ändå.. men ne de är de inte.. för de är skita gott..

Banan fylld med mjölkchoklad.. mumma.. :P de står och väntar på att bli klart i ugnen nu..mm varm banan med smällt choklad, kan det bli bättre?? tror knappast de..


vet ni igår såg frida nästan en hel match Hockey.. det är fan värt att vara stolt över.. somnade dock mitt i.. men vad gör de när man kollat nästan en hel match ?? ;) sovit gott, dock vaknat lite av söööta misen som jamat efter kel.. tur att den är så söööter ;)


Nu sitter man hemma hos mamma och har för en stund sen ätit en fruktansvärt good middag bestående av stek, potatis och SÅS.. mumma.. kunde dricka såsen så good var den.. weiy..

Å snart blir det då fridas suveräna efterrätt aphjärna/apskit ;)


Ikväller blir det väl som för de flesta andra melodifestivalen.. haha.. hoppas på att den är lite bättre idag..


nu får jag nog springa och kolla ugnen så det inte bränns.. Trevlig lördag <3


LOve

Ovido - Quiz & Flashcards