Alla inlägg under februari 2010

Av frida nilsson - 25 februari 2010 10:46

Då var snart lovet slut, känns fan inte bra.. Hade behövt en vecka till tror jag.. :P men man kan inte få allt man önskar. De har vi lärt oss nu.

Sitter hemma hos mamma (idag igen;) ) och har precis käkat frallor.. gottisch.. :D


Ska iväg till BM idag.. Är nervös, som alltid.. Fan. jag längtar tills den lilla/e kommer så man släpper denna sorten av nervositet, men det är klart, då kommer de väl en ny rädsla i kroppen.. Men oxå något att älska otroligt. Åh som jag längtar :)


Tycker jag vaknade pigg och utvilad idag.. eller ja när jag hade fått somna om och vaknade till vid 10 så var jag ganska pigg å glad.. :) så härligt.

Längtar lite efter en glada, sociala och utvilade frida. Hon har försvunnit för ett tag. Men jag måste nog bara låta de va så. Kan inte tvunga mig själv till saker. Jag vet att det bara är något som kommer vara här under graviditeten, jag hoppas det iallfall.. Sen vill jag bli den tjejen som vill göra en miljon saker om dagen.. Men då tillsammans med mitt mirakel såklart.

Jag hoppas alla min vänner förstår mig och inte ogillar mig för att jag är lite dålig på att höra av mig. Men jag vilar igenom de flesta dagar och orkar inte ens ta telefonen att ringa.. usch fy på mig. Det måste bli ändring. Men jag tror det håller i hop med att man lever ensam. Fast man kanske då borde vara mer social än när man e singel. Men nej jag tror inte de. Det är så mycket som ska fixas och trixas med hemma som man måste göra själv.

Och sen när man väl orkar göra något, som oftast brukar vara på förmiddagen, ja då jobbar alla. På eftermiddagarna är det nästan helt omöjligt att orka träffa folk och på kvällarna är det helt omöjligt. Då vill man bara vara, få vila.. trist men sant.. *


Men ikväll får vi se om det blir bio. Den går sent och jag lär somna. Men det är klart somna på en skräckbio. NJA.. Har sån lusst att göra något med brossan min ;) han är inte hemma så ofta så man hinner med de. Och han ville verkligen gå på bio ikväll. :) Så ja de får väl bli så, om man inte hunnit somna innan dess.. ;)


Nu ska jag glo en stund på tven. Sen hem och städa :( Sen BM.. Bhaa.. Men det ska säkert gå bra :) håll tummarna för mig <3


LOve






Av frida nilsson - 24 februari 2010 12:38

Brossan och jag skulle ha en syskonkväll imorgon och bestämde att vi skulle gå på bio.. Men jag var så inne på den nya komedin Farsan". Dock slutade den gå igår :S så nu fanns det bara detta alternativ kvar :

Är det någon som sett den? Shit jag är ju livrädd för Skräckfilmer? ofta jag vågar gå och se den på bio då?  hahaha.. Och kan ju inte precis sitta och hålla brossan i handen ;)

Nja vi får väl se.. Han var grymt på att se den, så ja de får nog blir såå..


Idag vaknade jag halv 11.. Eller ja har ju klart varit upp några gånger i natt och kissat men lyckats somna om ganska snabbt. Inget bebisrullaruntimagen än :(

Ska till BM i morgon så hoppas få lite förklaringar då :)

Pappa hämtade mig direkt efter morgonduschen och så åkte vi ner till morfar en stund. Han blir så glad när man kommer och hälsar på <3 min underbara morfar <3

Dock har jag inte hunnit med frulle än, och nu står mamma och värmer soppan sen igår.. MMMm.. bara att ut i köket och hämta upp en stor skål med varm god soppa :0)


Mår nog sådärr idag me, undra om det är som man är nervös eller stressad eller va fan de kan vara? Mycket i skolan nu och folk som stressar upp en i onödan. Blir galen på sånt.  Tog med lite böcker till mamma idag så se om man pallar med att sitta lite med de. Annars blir de nya ryck nästa vecka.

Kan ju vara en början till förkylning me kanske? hm orkar inte de..


Aja nu maaat..


LOve

Av frida nilsson - 23 februari 2010 22:18

Förändring förändring alla behöver vi ibland en förändring.. Och så även min blogg...

Hmm.. men hur blev den? inte lila väl? som råkar vara den färg som ligger mig varmt om hjärtat.. men nja.. får fila lite mer imån.. Nu sova.


LOve

Av frida nilsson - 23 februari 2010 19:15

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6661018.ab 


Det är detta jag menar! till vilken värld skapar man sina barn?? 

Man blir ledsen i hela kroppen. Man skämms för att man inte tar tillvara på livet lite till. Man blir rörd och rädd.. Usch vilka människor det finns..

Men sen tänker man en gång till. Absolut jag verkligen avskyr och mår skit dåligt av att detta får hända i de svenska samhället. Men hur kan en människa göra något så fruktansvärt mot en annan??? Jag brukar undra vad det är som ligger bakom de dom gör? Hur mår dom? vad har dom varit med om?

Man ska ALDRIG ta en brottsling bakom ryggen, såklart.. Men om man börja fundera så finns de nästan alltid något bakomliggande till alla otäcka händelser. Kanske är det vårt Svenska samhälle som inte riktigt kan hantera dessa människor?


Vi tar in mycket invandrare. Och jag är absolut för det i sig. Men när de Svenska samhället inte kan hantera alla människor som kommer in på ett schysst sätt är det inte okej.

Det är inte okej att man samlar alla på ett och samma ställe. Dom har inte en chans att komma in i de Svenska samhället. Många får inga jobb och får då gå på bidrag. För att kunna leva med den Svenska kulturen måste man våga ge alla en chans och inte klumpa ihop dom i en hög och tro att det ska komma in i den svenska kulturen.. Ne jag tror inte de funkar så..


Jag är absolut inte insatt i hur det fungerar men man får iallfall dessa kännslor..


Man är rädd. Rädd att sina egna barn ska råka illa ut.. Och hur ser det Svenska staffsystemet ut? vad händer när man hamnar i fängelse? hur ser återfallsstatistiken ut? är det så att vi straffar för mycket och hjälper för lite?? eller är det tvärt om? Ibland känns de som man stoppar förbrytare i låsta rum. Men hur ska de då kunna bearbeta de dåliga dom har gjort? hur mycket stöd och hjälp får dom??


Mycket tankar som far genom huvudet.. Men en sak är jag säker på och det är att man aldrig kan vara säker någonstans. Inte ens i sin lilla småstad Sälvesborg. Otäckt. Men vi måste ta vårt ansvar och faktiskt se vart problemen ligger.. Vi måste hjälpa ungdomar och idag till och med barn tidigt för att förhindra att dessa brott begås. Vi kan inte låta barn/ungdomar flyta runt på gatorna och inte göra nått.. Våga visa att vi bryr oss.. Då kanske dessa brott blir minder och unga tjejer som denna Emma slipper få sitt liv förstört.. Det är obegripligt och ledsamt..


Ibland blir man bara så förbannad.. men det är säkert många mer än mig som tänker mycket på dessa saker??





Av frida nilsson - 23 februari 2010 17:34

Grymt bra rubrik.. Jag är så mätt så jag snart smäller av.. Fast att det var flera timmar sen jag åt.. knäppt.. :)


Jag tror nog det är en gravidnojja men man kan inte äta hur mycket som helst man blir helt konstig i kroppen. Maten lixom fastnar på vägen.. går ner och upp jätte länge.. skit konstig känsla..


Har precis varit nere hos morfar.. det är så mysigt att åka ner där en stund och sitta vid den öppna spisen och bara va. Man får alltid en känsla av lugn när man är där nere.. Härligt..


Idag har man fått lite gjort, en hel saga är skriven till ett skolarbete.. Skit bra blev den, såklart ;) Så nu tar frida looov resten av veckan.. me like.. <3


så mycket mer finns inte att skriva för tillfället.. Men det kanske kommer mer senare.. :P


LOve



Av frida nilsson - 23 februari 2010 09:33

Ja.. då vaknar man till liv efter en natt Utan läskiga drömmar.. Lite ovanligt.. men skööönt :) Kollar man ut genom fönstret så snöra de?!?! What?!?! SKulle de inte bli vår nu?? skulle inte snön smälta undan nu? Jo de tyckte jag.. Men måste erkänna att det ser vacker ut.. :)


Snart ska jag bege mig hem till en klasskompis för att sitta med plugg.. Usch inge kul när man ville ha lite lov.. Som var välbehövt, men ibland såå.. måste man göra saker man inte vill.. Resten av veckan hoppas jag det blir endast mys. Kanske ska till Vångabacken i morgon.. Får se lite hur jag mår, lite snorig idag.. :S Och pallar inte bli sjuk, då e de bättre att hitta på något inomhus..


Ne nu har jag bråttom.. Klä mig och ner med lite frulle..


    


Så vackert när snön lägger sig fint på träden, Ser så okyldigt vackert ut..

MEN det finns något som är mer vacker och det är såklart min bebismage ;)


     Eller vad säger ni?? ;)


LOve


Av frida nilsson - 22 februari 2010 21:50

Hockey ale ale.. jag säger hockey ale å ale..

Ja då har man varit iväg en sväng med mamma på Hockey.. Sik spelade och ibland får man väl ställa upp å stötta lite ;) hahah

På med en massa kläder sa mamma; mmm visst sa jag.. På med två tjocktröjjor och jackan.. 2 par leggings och vinterstövlar.. Där satt jag och Svettades som en gris.. HAHHA.. bra de gick då.. tillslut klännde jag av mig.. sant.. Nej jag blev inte naken, men mycket åkte av ;) hahah


Nu ligger jag hemma i sängen och väntar på att bebis ska göra ifrån sig lite rullaruntimagenkänslor.. Men nja de ser dåligt ut än så länge. :S


Färgen i håret blev inte toppen, i och med att jag inte är frisör, men lika bra som de brukar bli när jag gör de hemma ensam framför spegeln ;) Blev inte grönt i allafall ;) Sååå färga håret de vågar jag göra igen även under graviditeten :D


Nuuu blir de nog sova en smula.. Frida är grymt trött.. Haft en konstig dag med mycket kännslor.. Hem efter skolan, direkt ner till morfar.. Som blir bättre och bättre, grymt sköönt.. Sen hem och få feber :S Alltså helskummt... Satte mig i soffan och bara blev asvarm och trött.. feber där ja :P efter lite vila så blev de bättre så hockey var ett måste.. Nu får man se hur man känner sig i morgon.. Hoppas man mår fint då man ska göra skolarbete.. Men livet är som det är, ibland är man frisk, ibland sjuk.. ;)



LOve  ♥



Av frida nilsson - 22 februari 2010 15:44

  


  


Jag älskar min bebis <3

Ovido - Quiz & Flashcards