Direktlänk till inlägg 28 februari 2010

Vecka 22..

Av frida nilsson - 28 februari 2010 12:04

Idag går jag in i vecka 22.. Snart går inte de vanliga tröjorna som typ joggingdresströjorna att stänga.. HAHA.. ser sött ut när det stramar eller när man får ha den öppen. Det är så härligt nu när magen växer och skriker BEBIS.. Behövs inga Bebistjöjor här inte, de syns ;)


Bebisen:

Nu är bebisen c:a 19 cm från huvud till stjärt och väger omkring 470-575 gram.

Bebisens sinnen utvecklas snabbt och tack vare en komplett uppsättning neuroner i hjärnan kan nu omgivningen och den egna kroppen utforskas, främst med hjälp av känseln. Känslen är ett av de första sinnena som utvecklas och bebisen kan röra sitt ansikte eller känna armar och ben.

I äggstockarna hos flickor finns redan alla de primitiva ägg bildade som hon kommer ha under hela sitt liv, och livmodern är fullt utvecklad.

 

Jag:

Övre delen av livmodern befinner sig nu c:a 2 cm ovanför naveln och du känner dig sannolikt ganska tillfreds och bekväm med graviditeten.

Magen är lagomstor. Den har växt så pass mycket att folk som inte känner dig ser att du är gravid. Men den har inte blivit så stor att du inte kan böja dig ordentligen.


Shit, det är verkligen konstigt när man läser att man har en bebis i magen som i alla fall är 19 cm lång. Det konstigare är ju att man inte riktigt känner av den än. Som jag längtar.. :)

Att den får plats i magen är så grymt konstigt. Shit tänk om bara 18 veckor ska den UT oxå.. Ne usch de vågar jag inte riktigt tänka på än.. hihi


Jag mår ganska bra tycker jag, Det är så skönt att slippa illamåendet och allt de där tråkiga. Överallt står det att man ska ha släppt den värsta oron, Men NEJ de kan jag inte säga än att jag har gjort.. Lättade lite nu när man var hos BM i tordags och ännu en gång fick reda på att allt var bra. Hade t o m så bra värden att jag inte behövde äta järntabletter än. Utan skulle hålla mig till de vanliga vitaminerna. :)


Längtar mycket till flytten nu, känns som man bor i någon annans lägenhet för tillfället. Har nog egentligen aldrig känt mig riktigt hemma här. Men snart så, hoppas jag på att få känna den känslan igen, Att detta här är mitt underbara hem som jag känner mig grymt säker i... :) När man har levt tillsammans med någon i nästan 2 år. Bott ihop och hela den biten. Tar det grymt lång tid innan man känner sig okej med att leva själv igen.Det tar tid att komma in i de. Och nu blev jag gravid typ 2-3 månader efter de att vi separerat, och då kom ju alla hormoner i och med graviditeten. Så jag hann inte riktigt komma in i att leva ensam under den korta perioden. Men nu när jag flyttar ska jag ta mig tid till mig själv. Möblera vackert och bara mysa tills min bebis kommer. Sen är vi två igen. Och det kommer vara underbart..


Nu blev de mycket text. Lika bra att sluta nu. Slutar med att "idag är det soool ute och det känns underbart"


  


LOve  


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av frida nilsson - 10 maj 2011 21:02

Åh idag eller ja rättaresagt för ett tag sen så fick jag känna på den riktiga känslan av trygghet. Inte att jag känner trygghet till någon men att Trias verkligen är trygg hos mig. De har han klart varit hela tiden men nu märkar man de såå tydligt. ...

Av frida nilsson - 9 maj 2011 20:12


Trias somnade 20 över 7 ikväll :D weii.. de har inte hänt på lääänge :P Han är i vanligafall en riktigt kvällsbebis :D innan 9 somnar han aldrig :) Han är som sin mamma :P   Idag har vi varit på babyrytmik i församlingshemmet. Riktigt roligt är d...

Av frida nilsson - 8 maj 2011 07:27

efter en helt hyfsad natt så tror jag att vi beger oss hem till mamma å pappa för en heldag där ute på landet ;) hehe.. kanske ska jag ta cyklen me mig och cykla en sväng där ute :P Vi får väl se :P   Tror jag beger mig dit ganska snart så hoppas...

Av frida nilsson - 7 maj 2011 18:33

Då va de lördag. :D Men när man är ensamstående mamma med trias på heltid och allt de där så ser alla dagar likadana ut.. med sina fördelar och nackdelar såklart. Ibland saknar jag så mycket de där som man ser hos sina kompisar som me har barn. På ...

Ovido - Quiz & Flashcards