Alla inlägg under februari 2010

Av frida nilsson - 1 februari 2010 21:37

             



LOve

Av frida nilsson - 1 februari 2010 18:23

vecka 19s första dag har passerat och snart är det dags för Ultraljud.. :D Guud som man längtar, samtidigt som man undra hur tiden kunde gå såhär fort.. Oron i kroppen blir bara större.. Jag är så rädd att de inte ska se bra ut.. MEN som sagt är de förhoppningsvis bara en oro..


nu är min bebis synliga nagla, hår och ögonbryn.. den vägen drygt 250gram och är ganska lång mellan 15 och 20 cm.. :D

När man är inne och läser på internet om graviditeten vecka för vecka, står de varje vecka hur viktigt det är att pappan ställer upp för mamman.. det känns bra att läsa de, fast att ingen hjälper mig.. Så jag ska verkligen inte må dåligt över att jag har svårt att hinna med städningen och disken å allt de där som man behövs göras hemma.. De är faktiskt sånna saker som pappan ska hjälpa en med..nu är det ju av naturliga själ så att ingen hjälper mig.. men känns ändå bra att läsa om det, slipper man känna en sån pres på att man helt plötsligt inte orkar göra allt de där som man gjorde utan problem för 5 månader sen :P


Tur jag har min mamma som iallafall lagar massa good mat till mig.. annars hade man nog inte fått i sig allt för mycket mat heller.. Idag blev det koktpotis, sås och kotlett.. grymt jävla gott.. så tack mamma å pappa för att ni finns <3


Idag har jag varit hemma hos Veronica en stund.. mest lekt med Albin (hennes snart 7åriga son) spelat hockeyspel.. sjukt kuuul.. :D


jag tror faktikst jag kommer bli en kreativ mamma som kommer leka ordentligt med mitt barn.. Jag tycker det är kul.. speciellt när man ser på barnen att dom lyser upp å att de faktiskt kan ha kul, även om man är en gammal tant för dom ;)


Jaha.. kanske man ska ut å gå en runda idag.. har blivit lite för lite av de, men jag skämms inte.. :D idag e jag ändå så pass pigg att jag nog klara en sväng med mamma.. :D


Här kommer en liten första bild på magen.. vet inte om jag gillar lägga upp bilder, men ah i och med att man inte orka träffa folk så vill dom ju ändå se min mirakelmagen ;)

  


Shoppat lite nya saker idag me.. såå sköönt, ni vet när man är i vecka 19 är det normalt att man gått upp mellan 4 å 6 kilo.. så jaa nya kläder är ett måste.. men kul nu när magen blivit sådär runt å fin :D me lika..


LOve

Ovido - Quiz & Flashcards