Alla inlägg under februari 2010

Av frida nilsson - 18 februari 2010 10:52

hade en tuff kväll igår.. Vaknade med huvudvärk i morse.. Kanske att man ska bli sjuk.. :S eller är det bara så man är ibland. Skrev ett sms till basgruppen och sa att idag blir jag hemma :)

Somnade om en låång stund..satte på tven vid sängen vid 10.. Nu sitter jag i soffan och myser under filten. Får bli en mysdag idag.. Tänkte först att jag skulle försöka städa, men vi får väl se vad de blir av de.. Måste iallafall ringa till hyresvärden och be om ett nytt handtag.. hehe ;)


Känner mig bättre nu.. Känns som de kommer bli en bra dag. Ska hem till mamma efter de att hon slutat. Hon ville bjuda på middag.. Weii Klart jag kommer ;) Flygande jacob med klyftpotatis står på menyn.. Gottisch..


Jag ska vara stark, ingen ska få mig att må dåligt. Det är inte bra för mitt mirakel om jag ska gå runt och va ledsen. Nej.. nu tänker jag skita i alla som inte vill ha med detta att göra.. Jag ska inte krusa. Vill du inte finnas här så skit i de.. Jag kommer bli en skit bra mamma även om jag ska fixa de själv..

Fick en fråga igår om hur jag tänkt med allt efter förlossningen. Och det vet jag inte än. Jag hoppas de kommer vara en naturlig del när mitt underbara barn äntligen kommer.. Men jag måste erkänna att jag är rädd. Rädd för att mitt barn inte ska få en relation med sin pappa. Det är väl något alla mammor vill.. Men ibland kanske inte det är helt självklart. Jag har ett ganska komplicerat liv. Först blir man gravid vilken man inte haft en tanke på att bli, inte på de här sättet iallfall. Sen finns de två personer som kan vara mitt mirakels pappa. Det är känsligt och inget jag egentligen vill berätta. Men skäms de gör jag verkligen inte. man lär sig mycket, livet blir inte alltid som man planerat och tur är kanske det. Mitt mirakel är ju de finaste man kan tänka sig. Jag önskar bara att jag visste vem av dom de var, och jag önskar verkligen att det är just du.. Det hade lättat i mitt hjärta. Jag vet att jag inte kommer förstöra ditt liv, som den andra tyvärr kommer tycka. Det gör ont i mig. Inte vill jag förstöra någons liv. Det är de sista jag vill. Men vi är vuxna människor och vet fan hur barn blir till. Sitter man då sen med ett mirakel i sig kan man inte bara sopa de under mattan och göra en abort. Jag skulle aldrig kunna göra de. Detta barn är så välkommet till min lilla värld. Och jag ska älska den tills jag går sönder.. :)

Allas tjat på att man är för ung.. Är bara jävla trams. Jag pendlar från att bli galet arg till att gråta som ett barn..

usch nu fick jag ur mig kasnke mer än jag skulle.. Men skit i de..

Nu mår jag en bit bättre..


Nuuuu frulle.. ha en bra tordag alla mina läsare ;)


LOve





Av frida nilsson - 17 februari 2010 21:11

Jag vet inte alls vad jag ska skriva.. Känner mig helt tom.. :S jobbigt, tråkigt..


Kom hem efter en lång dag i kstad. Först engelska med kanske världens tråkigaste lärare.. Men men.. Efter de gick vi i basgruppen och åt luch på stan.. De va helt okej.. Sen gick vi på kulturbesök på Barbacka.. Ja sen mötte jag upp bästaste veronica.. Var inte hemma förrän 6..


Så när jag kom hem så skulle jag slå igen dörren.. Då fick jag hela handtaget i handen.. GHA.. inte alls kul.. fick inte på de igen.. så fick ringa mästaren mamma som kan de mesta.. Hon trixade och fixade och fick tillslut på handtaget igen.. usch... Här måste man ha dörrarna både stängda och låsta.. finns mycket skummt folk här :S


Nu sitter jag och skriver klart sammanfattningen om Barbacka och småkollar på Vuxna människor..


Inte ett speciellt roligt inlägg men ne jag är nog inte på humör idag.. Iallfall inte nu ikväll.. :S trist.. Mycket tankar som snurrar.. Endel vet inte att saker man säger skadar.. men det är väl bara nått jag tyvärr måste leva med..


Se om man pallar skolan imån.. är trött i hela kroppen, nästa vecka är det iallafall lov..


Go natt*


LOve

Av frida nilsson - 16 februari 2010 07:36

Då är man vaken idag me.. Ska snart bege mig till Åhus för att ha ännu en dag där.. :) De bästa med dagen är att vi bara går till 1.. heheh ;)


Vi får väl se hur mycket handdockorna kommer användas idag.. såhär ser iallafall min ut :0)

    


Nu smink sen ut å åka rally ;)


LOve

Av frida nilsson - 15 februari 2010 20:15

Hemma från internatet då.. vi körde hem redan kl 5, var ganska trötta på de då.. :P Hem till mamma för lite käk och nu sitter jag nerbäddad i min soffa och väntar in en te gäst ;) hehehe


Dagen har varit helt okej... Skrattat från de vi satte oss i bilen tills de vi återvända till sölvesborg..jag och Louise.. ;)

Gjort en massa övningar med vår handdocka.. och varit ute och hoppat i rockringar.. Sweet..


Sitter och kollar på familjen annorlunda.. :P De e fan fashinerade hur man pallar så många barn.. Jag tycker dom e cooola... Hoppas att jag med får fler än ett, kanske inte riktigt 10 men nja en 4-5 st iallfall :P


Min mage e mega stor ikväll.. kan de va all mat man tryckt ner eller växer bebis så snabbt??? bha.. :P Bm nästa to, ska bli spännande att se hur alla värden ser ut och hur mycket vågen visar ;)

 

NU blir det te..


LOve



Av frida nilsson - 15 februari 2010 08:12

Hade en liten stund till mys innan jag beger mig.. Lyssnar på kanske världens finaste låt.. Lyssna och njut <3

Dom säger ju att bebisen i magen kan börja höra ljud utanför nu, och att man ska försöka lyssna på samma låtar om och om igen. bebisen gillar upprepningar. Tänkte att en av dessa låtar jag kommer lyssna massa massa på nu är just denna :) Min bebis kommer älska låten när den kommer ut.. weii <3<3<3



http://www.youtube.com/watch?v=T2NEU6Xf7lM


LOve

Av frida nilsson - 15 februari 2010 07:56

Jag är faktiskt upp redan nu och har varit de en stund.. Tänkte jag skulle slippa stressa i mig frukost idag.. å fasen va sköönt.. Sitter med min kopp te som vanligt.. jag har blivit en riktig tekärring ;)


Snart iväg på internat då.. Ett internat jag har bestämt mig för att åka hem och sova.. Känns så skönt att jag bestämt mig för det. Är inte så mycket för att sova bort, speciellt inte nu,. När man behöver sömnen och sover illa som det är..

Inatt har jag sovit helt okej. Somnade till tven.. hhihi.. bara vaknat 2-3 ggr i natt, behövt kissa.. får sluta dricka te på kvällarna.. om det nu är det som är orsaken.. Tror bebis och cystorna man har på äggstockarna trycker på ganska så bra.. så lika bra att upp å kissa..


Är ganska pigg idag, än så länge.. känns sköönt.. Jag brukar pusta en 1000ggr innan jag ens orkar öppna ögonen.. men idag nästan hoppade jag upp.. och ändå vet man att man har en heel vecka i skolan.. :P


Aja nu får jag sätta lite fart.. packa lite och sminka mig..


Ha en trevlig dag alla mysiga singel mammor ;) Ni andra med såklart ;)


LOve

Av frida nilsson - 14 februari 2010 19:45

Dagen blev helt okej iallfall :) Åkte hem till pappa i morse och gjorde hjärtformade scones.. :P grymt gott... Sen mös vi framför tv tills mamma kom hem. Hon har varit hos morfar på lasarettet idag. Han opererades igår. Men det verkar som han ska repa sig bra. Jag bara längtar tills han får komma hem :) Fast att dom är gamla gör det ont i hjärtat när dom blir dåliga.. Man vill ju ha dom för alltid <3


    

Så gjorde mamma lymat.. haha.. Oxkött med snurrpommes ;) superdupergott.. <3


Fick lite panik för kom på att det är ju redan i morgon vi ska på internat med skolan.. Usch jag gillar verkligen inte sånt. Och just nu håller vi på med mycket drama och lek och med de innebär mycket beröring med andra. Å jag vet inte om det är en graviditetsgrej men jag har verkligen emot att människor man inte känner ska ta på en.. Knäppt kanske.. men just nu är det bara så. Vi skulle ha massage övningar här om dagen. Och det var verkligen skit jobbigt.. Men får hoppas på att de inte bli så mycket mer av de..


Nu sitter jag och väntar in blåsningen.. Kul som attan är det.. Så dagen jag trodde skulle kännas enbart ensamt.. Blev helt okej.. Och helt underbar när jag kom hem.. :) nu har jag precis duschat å gjort mig lite te.. Så nu ska jag och bebismage mysa till tusen.. <3


När jag kom hem idag så hängde de en blomma på handtaget. Alltså det finns ingen som min vän veronica.. Jag bara älskar henne av hela mitt hjäta. Hon vet precis vad som gör mig glad. Blommor till mig med ett underbart fint kort. Jag grät som ett barn. TACK TACK å tack veronica.. Jag vet att du alltid kommer att vara den bästa vän man kan tänka sig. Allt du säger till mig är så klokt och alla skratt me dej gör mig oerhört lycklig. Om jag inte hade haft dej så vet jag inte hur jag hade hanterat vissa saker. Tack för att just du vill vara min vän <3 Aldrig någonsin ska något få komma emellan oss igen. Som jag sagt många ggr innan önskar jag alla en vän som du. Har man det så vet man vad riktig vänskap betyder..

 

Tack Veronica <3

 

  

 

LOve



Av frida nilsson - 14 februari 2010 11:15

Ska man vara helt personlig i denna blogg? vågar man det ? ska man blotta känslor så? nej jag vet inte riktigt det..

Men från början var det ju meningen att jag skulle kunna skriva ner mina innersta känslor.. Sånt som man kanske inte alltid kan prata om. Men nej kommer på mig själv hela tiden att skriva de jag själv tycker låter bra..


Idag är det alla <3 dag och jag vet i fan hur det känns? Lurar jag mig själv när jag intalar mig att det är skönt att vara ensam, singel? Gillar jag verkligen det?

Jag är helt medveten om att det kommer och är svårt att våga gå in i något mer seriöst just nu. Men är jag en sån människa som ska leva i tvåsamhet?

Eller är det bara just när det kommer till sånna här dagar man känner sig lite extra ensam?


Om man kollar tillbaka på mitt 23 år långa liv.. Så har jag egentligen aldrig varit själv! Är det de som är felet? Är jag rädd för det? Nej, jag har grubblat de fram och tillbaka en miljon ggr. Jag tycker verkligen bara om att ha någon att älska, någon att ta hand om. Det finaste som finns är att vakna ihop och ha en hel dag tillsammans.. Ta hand om varandra.. Jag begär inte mycket. Men kärlek är något jag alltid kommer vilja ha..


Men det är klart, de kommer... De måste väl finnas någon som passar mig och som vill dela sitt liv med mig, och mitt mirakel. Jag förstår att det är svårt att gå in i något just nu. Jag bär ju ändå på en annans killes barn. Å känner jag mig rätt kommer jag vilja vara bara jag å bebis ett tag när den väl kommer..


Men nej.. man kan inte alltid säga att det är lätt att vara ensam. Kärlek behöver ALLA.. så enkelt är det nog. Idag är helt klart en sån dag när man behöver de... Jag önskar verkligen alla en fin dag. Och ja klart min oxå kommer bli  de, jag har ju ett mirakel i mig <3 och världens underbaraste vänner och familj <3 Ett mirakel som fyller 20 veckor i magen..Det är underbart. Tanken på den gör egentligen att alla andra tankar försvinner. Det är en underbar känsla.. Att bära på ett mirakel är det bästa som finns <3


  


LOve





Ovido - Quiz & Flashcards