Alla inlägg den 20 maj 2010

Av frida nilsson - 20 maj 2010 10:51

Guuud vilken skönt väder att vakna till :D Lööövlie <3

Blev hemma idag, skulle gått i skolan till 3 men så kom de en sak emellan som jag lovat pappa att fixa å sen va dagen så krävande igår så hade endel sammandragningar.. Så behöver lite viila.. Nu är man dock ledig hela veckan å hela nästa vecka.. De är inte illa de ;)


Igår som sagt va dagen full... Först mueeum till 12 sen hem å käka å sen direkt till min första försäldrarkurs. Mamma va med mig igår.. Å guud, de va så skönt att ha med henne.. Alla andra satt med sina kära.. men de va helt okej att ha med mamma.. Kan inte begära att någon annan ska vara med. Dom pratade mycket om hur en förlossning går till.. och de va bra information till mamma med, i o m att hon ska vara mitt stöd när det är dags :P Fick en en bra film och ja pratade lite om andning osv. Intressant. Och Annika barnmorskan e ju bara toppen, vi var en liten grupp å man vågar fråga de man vill veta.. bra :D

Sen hade jag visst tid hos Barnmorskan direkt efter kursen, vilken jag hade glööömt = förviraad ;) Mamma fick vara med där me.. Lyssnade på Hjärtljuden, mätte mig och kollade hur bebis lååg.. Å ja den sjunker bara mer neråt.. Man kan inte rucka på huvudet.. Weii.. <3


På kvällen åt vi lite gott, revben, kyckling och potatissallad.. mumma.. Har även sovit hos mamma inatt, då min kyl e SÖNDER igen.. :/ Ska få ännu en ny på fredag :/


Nu ska jag ut i sooolen lite.. ta hand om er mina vänner.. :D


LOve

Ovido - Quiz & Flashcards