Alla inlägg den 5 maj 2010

Av frida nilsson - 5 maj 2010 20:11

herre guud, min energi har kommit tillbaka.. Så pigg som jag varit dessa två dagar har jag inte varit på väääldigt länge.. gött.. :)

Idag har man då varit på första föreläsningen om att bli förälder. Denna gången handlade de om förlossningen och olika smärtlindringar. Väldigt bra föreläsning och man fick sig många skratt..

Gick dit ensam, kände att jag behövde de.. Måste komma in i att vara själv och klara av saker ensam även om man kan tycka att det är otäckt.. Och ja, jag tyckte de var otäckt. Kom tio minuter innan så hann sätta mig där på en ledig stol. Sen kom alla andra, alla andra PAR.. ja så var de verkligen.. Alla satt där med sina killar. Först fick jag en klump i magen och tänkte jag går. Men fan jag måste klara de.. och det gjorde jag :) Efter en stund kom det en till tjej som inte kunde varit så mycket äldre än mig också ensam. Kanske kunde bara inte hennes kille följa med eller så sitter hon i samma situation som jag. Jag kände mig iallfall inte lika uttittad när hon kom.


Det som blir jobbigt med sånna här saker är att dom hela tiden pratar om vad killen kan göra för att tex underlätta. Allt idag kretsade typ kring vad han kunde göra för att de skulle bli så bra som möjligt för tjejen att föda.. Men för mig då? för mig som inte har någon kille? Att hela tiden få höra att han ska ställa upp där och där, gör mig ledsen. tyvärr..

Men men jag hoppas mamma kommer bli ett bra stöd när det väl är dags och att hon kommer sitta där och vara en hjälpande hand som pappan i de flesta andra fall är. 

Men en mamma känner en inte på samma sätt som en pojkvän gör. Man har en helt annan relation till sin mamma. Jag är otroligt glad att min mamma är precis som hon är och jag älskar henne massoooor.. Men man har som sagt en annan relation med sin pojkvän. Det är naturligt att det ska vara han som ska vara med vid förlossningen. Och den tanken kan jag inte släppa. Men jag vet oxå att de viktigaste i mitt liv är att mitt barn ska få de så bra som möjligt. Från första sekund den kommer ut. Och så som jag älskar den redan nuuu, kommer jag bli döds förälskad i den när den väl vill komma ut <3


Har varit ännu mer duktig med att lämna in fler inlämningar till skolan idag. Sitter just nu med ett arbete som jag snart börjar se ett slut på.. Gott frida.. :) Men känner att ryggen inte vill mer så nu ska jag lägga mig ner i soffan och bara njuta. Imorgon går man mellan 9 och 12 och de e ju helt okej. :D


Lite godis på de, så ska väl även denna kväll bli mysig. <3


LOve

Av frida nilsson - 5 maj 2010 09:16

herre guud va trist det är att inte ha internet.. Idag kom de tillbax, efter en veckas efterlängtan.. :P hahhaa..

Ja vad gör man när man är singel och inte orkar ut på stan? Jo man sitter på nätet :P

Nej men usch dessa dagar har det verkligen varit mycket arbeten som ska in till högskolan, och har man då inte internet så e de fan illa.. :/ Har fått sitta hemma hos mamma lite, och de har ju gått bra.. Igår fan va jag så duktig, stooolt frida :D

Jag lämnade in tre arbeten och började på två stora till som snart är klara.. :D Gott.. fick lite positiv energi igår i skolan av Louise. Hon hade kommit en bra bit på vägen med alla arbeten som ska in och jag kan ju inte va sämre, så lika bra att ligga på och göra klart.. Kan man va ledig mer i maj och slippa behöva sitta inne de fina dagarna för att skriva på din pedagogiska grundsyn.. haha..visst låter det kul :P


Idag trodde jag att jag skulle gå en stund, men nepp, vatt ledig.. de e naaaajsigt :P Jag ska sitta hela morgonen och göra så mycket jag bara kan :D Sen klockan 3 ska jag på information om smärtlindring.. de ska bli intressant.. för nu är det inte så länge till man faktiskt ska föda, så då kan det vara bra att veta vad man kan få för att inte ha för jävla skit ont ;) ALLT, lär jag ju svara.. haha


Bebis mår pörfekt.. hehe.. den rullar runt som vanligt.. och jag bara älskar det. Tror att jag kommer sakna känslan av att inte ha något litet i magen när den väl kommer ut.. men samtidigt så längtar jag såå efter att få träffa mitt lilla liv, att jag håller på att bha gå söönder :)


NU lika bra att sätta igång.. så man hinner lite idag :P


Ha de bra mina vänner..

LOve

Ovido - Quiz & Flashcards