Alla inlägg den 22 april 2010

Av frida nilsson - 22 april 2010 20:41

    


  


  


Allt detta och massa mer är jag sugen på precis nuuu.. !!

Blir arg när jag inte kan fååå..

åh tänk en good kall pepsi och världens bästa choklad efter en good räkmacka..

Någon annan som är sugen som kan komma hit me detta?? ;)

 


Av frida nilsson - 22 april 2010 18:57

Idag har det hänt massor av saker, inte konstigt att man är trött nu :D Va uppe tidigt för skulle till vårdcentralen redan halv 9 :/ Som tur va fick jag skjuts av pappa ;)

Idag var dagen för de berömda glukostestet. Man ska komma på fastade mage, vilket i sig är svårt då man kommit in i att äta ganska så snart efter man vaknat.

Jag kom iallfall dit och började ta en massa blodprov. aj.. Sen fick jag en kanna med sockerlösning som man ska dricka för att efter 2 timmar få ett resultat om man har graviditetsdiabeters eller om man ligger på gränsen att få de. I vilket fall som helst så har alla som druckit denna sockerlösning sagt hur gräsligt och jobbigt det är. Men ne jag kan inte säga att de var så farligt. Herre gud lite sockrigt vatten kan man väl få i sig utan problem ;) hahah.. tyckte de va mycket värre med alla blodprov. Efter jag druckit vattnet fick jag sitta ner i väntrummet hos min barnmorska för att samtidigt som drycken verkade kunna fördriva tiden lite..

När jag satt där så kom de in en ung kille och en ung tjej som snart skulle ha barn. De var så underbart att se, han verkade så lycklig. Där satt dom tillsammans och såg så lyckliga ut. Man fick känslan av att han tyckte de va så spännande att få vara med.

Och där satt jag - ensam.. som vanligt.. Dum tanke jag vet.. Men den kommer för ofta nu förtiden :/ Jag vet att jag har satt mig i denna situation själv. Men ibland är det kämpigt..

I vilket fall som helst så efter en timma i väntrummet fick jag komma in till BM och vi lyssna på hjärtljuden. Idag låg dem på 140.. hihi så mysigt att höra de..

Vi pratade massor idag. Bla om amning och föräldrarkurs. Så om några veckor ska jag börja tillsammans med min mamma på en föräldrakurs, ska bli spännande.. OCh skönt att slippa gå ensam :)

Fick även lite information idag om hur mycket faktisk bebis hör av de jag säger och allt annat utanför magen. HÄftigt. Jag har så svårt att sitta och prata till min egen mage, fast jag vet att mitt mirakel säkert gillar de. Men idag fick jag en skiva med en massa barnsånger och musik som ska stimulera - Välkommen till världen, hette den :D VAckert. Så den har varit på endel idag. OCh jag har även sjungt lite barnsånger för mig själv och magen ;) hihihi..

Efter två timmar fick jag iallafall besked på sockernivån i kroppen. Och allt var perfekt... Weiii.. underbart.. <3 Så jag och pappa firade med frukost och chokladbollar ;)


I eftermiddag kom veronica och hämtade upp mig, va vi i bromölla på böckmans och käka lite bakpotatis. Mumma.. Sen åkte vi hem hit och mös framför tven :)

Ikväll tog jag mig även en liten gårunda. Men fan vilka sammandragningar jag fick. Fick vända efter halva vägen och gå hem. Nu sitter jag i soffan och dricker vatten :O) gottisch.. Ska nog krypa ner under filten och kolla på tv. :)


Jag är lycklig, om mindre än 80 dagar är mitt mirakel beräknat att komma <3 Jag ska släppa alla jobbiga tankar och tänka på de underbara jag får :)



Jag idag ;)

     

LOve

Ovido - Quiz & Flashcards