Alla inlägg den 4 april 2010

Av frida nilsson - 4 april 2010 12:21

vart tog soolen vägen? hm.. här vaknar man och bara känner känslan i magen av att sitta ute och mysa under en filt.. precis som man gjorde igår.. så är det blåsigt och mulet?? what?!?!

aja.. blir nog en bra dag ändå :P

Går in i vecka 27 idag :D:D Lyckligast i världen.

Hade dock en svacka i tordags.. Haft ont i magen flera dagar innan och inte alls kännt av bebis :/ Så i Torsdags kväll blev jag så fruktansvärt rädd och ringde in och frågade vad jag skulle göra? bara att komma in blev svaret.. Så andra gången denna månaden var man på förlossningen i Kkrona..

Men de gick bra.. Fick fram hjälrtslagen snabbt...fick sitta med ett bälte på magen och en massa saker kopplade till en maskin, som kunde räkna ut ev. samandragningar och hjärtljud m.m Den va ganska cool. Så skulle man trycka på en knapp varje gång man kände bebis rulla runt.. och när jag väl hört hjärtljuden så rullade ju bebis runt som en galning :P MYSIGT :) Shit jag är nog den mest nervösa gravida kvinna jag mött.. men jag är ju så otroligt rädd att något ska inträffa.. :/ De finns en oro heeela tiden..

Fick även göra ett ultraljud där mitt i natten ;) hehe.. mamma fick vara med.. Och shit man fick se allt så tydligt. Vi fick en jätte bra läkare som visade allt.. såklart såg man allt mycket tydligare än de "vanliga" ultraljudet i vecka 18. Hon fick fram så fina bilder att visa.. bebis låg lixom med benen upp över huvudet.. Så gulligt <3

Så vi slapp sova över utan fick köra hem glada :D


Så ja idag passserar man första dagen i vecka 27.. coolt :P magen växer.. som bara den ;)


Å nu regnar de.. Usch.. Aja på med en film och mysa ner sig i soffan - ja tack..


LOve

Ovido - Quiz & Flashcards