Alla inlägg under januari 2010

Av frida nilsson - 11 januari 2010 14:27

ett solarium hade inte suttit helt fel nu... bha att man inte kan sola när man e gravid.. jag bliver galen.. måtte de snart bli lite sool ute så man slipper se ut som en levande lik.. arg..

Av frida nilsson - 10 januari 2010 21:49

Go kvällen alle sammans.. söööndag idag igen, shit det går fort.. snart börjar skolan, snart är man tvungen att komma in i vardagen igen. Hoppas bara man kommer fixa det. Att man kommer upp om mornarna utan att må för dåligt :S


Shit idag fick jag en såndär skön känsla i kropppen. Läste en tjejs blogg och det kändes precis som hon skrev om mitt liv. Helt skumt, men de kändes så bra. Att det finns andra där ute som faktikst också är gravida singlar. Att man inte är ensam... När jag läste detta kändes det som en klump försvann. Inte alls för att jag vill att andra ska vara i hela min situation men bara tanken av att veta att man inte är ensam är skön.. såklart önskar jag henne en massa lycka till på sin resa.. Och ska än en gång säga att det är inte synd om oss. utan ah jag kan bara prata för mig själv men jag är grymt lycklig!!!


Imorgon ska jag på exrta koll hos barnmorskan, hon bokade in några extra tider nu, men de känns bara tryggt.. :) dock ska man vara där redan 9 så det blir upp med tuppen.. :S :P


Nuuuu ska det sovas så grymt mycket.. tyvärr känner inte grannens barn för det, utan det känns som dom har maraton ovanför mig.. men jag är ganska van så det ska väl gå att sova..


Go natt..   LOve

Av frida nilsson - 8 januari 2010 12:11

ja det är precis så det känns.. Mitt mirakel. jag har ett mirakel som växer innuti mig.. Sitter och lyssna på lunga låtar med Calle Kristansson.. Åh ja jag bara älskar livet.. och mitt Mirakel..

Önskar att alla kunde förstå att detta är det finaste som kan hända en människa. Det asolut vackraste jag varit med om. Jag vill bara säga till alla ni som har så mycket funderingar om mig.. Jag anser att detta är det bästa som hänt i mitt liv, att inget och framför allt Ingen ska någonsin få säga att det inte får vara det. Mitt mirakel är MITT mirakel..

Jag är lycklig, låt mig få vara det  

Den dagen ni sitter där med ett liv i er så kan ni möjligtvis komma med synpunkter om mina val, men innan dess så kan ni inte det. Att ha ett LIV i sig är inget man bara kan glömma och få det att försvinna utan följder.. Det är det finaste som kan hända en människa.. och jag bara lääängtar så efter mitt lilla mirakel som kommer ut i juli..    



Idag eller rättare sagt igår började jag känna mig bättre. Även ett mirakel vill visa sig och göra så lilla frida bara spyr.. men de e okej.. nu har de ialfall släppt lite och det känns BRA... weii.. se om man orkar hitta på något idag. Blir lite småmys med bästaste veronica och sen lägenhetstittande vid halv 2.. gott..



LOve





Av frida nilsson - 6 januari 2010 13:16

Ah jag är nästan lite desperat efter en ny lägenhet.. Vill vill vill ha en större, en 3a hade varit så underbart.. Men va fan ska man bo i denna stan för där det knappt finns nått ledigt alls :S Trist som fasen.


Har varit och kollat på en stor 2a idag... 80kvm. Den var fin, med havsutsikt och så men fan de är så trist med fyrkantiga ocharmiga lägenheter.. :S Dötrist kök och urfult golv.. Men ah den va stor iallfall. Väl plats för mig och bebis :D:D


Aja har någon något förslag på bra lägenheter så riiiing mig.. Tittar på allt.


nuuu ska de pluggas..


Love

Av frida nilsson - 5 januari 2010 16:44

Idag ska jag och kolla på Nyårsrevyn.. Var flera år sen jag var där, men fan de är ju så kul :D hoppas bara man inte mår så illa..  ja de finns nackdelar med att vara gravid även om dom är små :P


idag skulle jag och Ida egentligen pluggat.. Shiiit.. viskar de, men vi har inte ens börjat med vårt arbete om Dyslexi. Men fan vi klarar de.. Såklart.. Ska sitta i morgon :D kommer bli kanon...


Händer inte så mycket intressant i mitt liv förtillfället :P nästan så man längtar tills skolan sätter igång.. tyvärr så kommer de nog bli grymt kämpigt om man nu ska må såhär illa :S men de löser vi på nått sett..


Är så sugen på att fika på stan me någon dag.. så har ni lusst så ring ;)


NU får man göra sig i ordning för revy.. weiii...


LOve

Av frida nilsson - 4 januari 2010 10:25

Din bebis är denna vecka ungefär 11 cm lång och väger omkring 68-94 gram. Såhär dags i graviditeten kan du enkelt se att du är gravid, och om du har kläder som följer kroppen så kan antagligen andra också se att du är gravid. Du kan sannolikt känna din livmoder någon decimeter under naveln.

 

Den fantastiska utvecklingen fortsätter i en rasande fart och bebisen ser mer och mer ut som en färdig människa för varje dag. Då fostrets hud är så tunn kan du se blodkärlen genom den. Bebisen täcks nu av lanugohår, som dock kommer att försvinna innan förlossningen. Håret på huvudet och ögonbrynen fortsätter att växa. Vissa bebisar föds nästan helt utan hår, medan andra redan har en liten kalufs!

Om du gör en ultraljudsundersökning vid den här tiden så kanske du får se din bebis suga på tummen. Skelettet fortsätter att hårdna genom att binda till sig kalcium. Det är enkelt att förstå varför kalcium är så viktigt i kosten under graviditeten!

Bebisen har en betydande rörlighet och kan böja armarna vid armbågarna och forma handen till en knytnäve.


Herre guuud, tänk att innuti mig lever ett liv som är 11 cm lång.. De e ganska långt.. Känns skumt att den tillstlut ska hamna på runt 50 cm. DE e långt.. hehe... Har inte ännu känt bebisen röra på sig, men ah jag längtar så det är inte klokt   

Idag går jag in i vecka 15.. underbart :)


Snart ska jag, mamma och morfar iväg till Hanaskog för att hälsa på min kusin som förra veckan fick en liten dotter..   


först lite frukost..ha en bra dag alla..


LOve


Av frida nilsson - 3 januari 2010 21:11

Bär ditt barn som den sista droppe vatten...

 

Att leva är att simma från stranden jag till stranden du i havet vi..

 

jag gillar honom, Björn Ranelid. Jag tycker han skriver fruktansvärt vacker.. JA de får jag tycka..


go natt


LOve

Av frida nilsson - 3 januari 2010 13:20

jag kan bara tacka för alla fina ord jag får av vänner och bekanta.. när man får denna feedback så känner man verkligen att detta kommer jag klara så jävla bra. :D måste erkänna att när folk kommer med halvtaskiga kommentarer så blir man sårad.. Jag hade lovat mig själv att inte bry mig om de, men tyvärr är man bara människa och gör de ändå. Men jag kommer aldirg tvivla på att jag är starkare och klokare än dom som håller på med skitsnack. Jag vet att dom bara håller på för att deras liv tyvärr inte innehåller nått intressantare. Så på så sätt kan dom ju tacka mig för att dom har något att fylla ut dagarna med. ;D


Nu rooopar mamma maaat.. får bli mer sen..


LOve

Ovido - Quiz & Flashcards