Direktlänk till inlägg 28 januari 2010

titta men inte röra

Av frida nilsson - 28 januari 2010 11:04

 


 

Nu börjar min bebis göra kullebyttor i magen.. magiskt.. Har fortfarande inte fått känna det men jag hoppas av hela mitt hjärta att jag snart får göra det. Nästa vecka är det UL. känns underbart och efterlängtat.. Dock har en oro börjat komma närmare, är ordentligt orolig att det ska vara fel på mitt mirakel. Kanske är det något som alla blivande mammor känner just innan UL, eller??

 

När man är inne och läser om hur graviditet ser ut i vecka 18 är det fantastiskt så mycket som har hänt.. :D Mitt mirakel växer och knakar och snart är allt utvecklat.. Tänk att det är lagligt i Sverige att göra abort till och med vecka 18.. Det har jag svårt att förstå. 

Det börjar bli ledsamt att fortfarande få höra så mycket glopord Varför och Hur jag kan behålla mitt barn när jag inte är tillsammans med pappan? eller när jag är så ung? eller när jag måste bli ensamstående mamma? eller nått annat bara så urdumt och känner mig ledsen och funderar mycket på hur man utan att egentligen känna mig kan säga såna saker?? men visst, jag vet inte hur en del människor tänker.. blir ledsen på det. Då borde de väl istället tänka att jag är en stak person som vågar. Jag är stabil och vet precis vad jag går in i. 

 

Magen växer och herre gud va mysigt det börjar bli.. Nu ser personer som inte känner mig att jag är med barn.. Det är kul.. :P Var på mammas jobb och hälsade på en dag, när jag gått var det en elev som frågat om jag var gravid? Kul.. jätte kul tycker jag allt..

 Snart är väl alla på en och ska börja känna på magen! Men NEJ de får man inte.. hehe.. så ni som känner mig och tänkt tanken kan lägga ner den.. ;) Får iväg och köpa en så där tröjja med texten Titta men ej röra.. hehe.. min mage är min mage även om det ligger ett mirakel där inne, man ska inte tro att det är en zon som helt plötligt blivit till en allmän klappplats.. NOPP..

 

Nu blir det storstädning här hemma.. :( Lite besök kanske, å sen hem till mamma för fira lilla mig en dag till.. PAKET i love ut..!!

 

LOve

  

 
 
dalin

dalin

28 januari 2010 13:01

det behöver kanske inte vara negativt menat allt det där? Nu vet inte jag för jag vet ju inte vad som händer därborta men det är ju faktiskt inte det lättaste den första tiden själv. Det blir väldigt lite sömn (jag utan sömn=nervrak) och man får helt enkelt glömma bort sig själv. Det är jobbigt när man är två och då är det ju givetvis jobbigare när man är ensam. Men absolut tycker jag du gör rätt i att behålla det här barnet om det är det du vill :) Allt annat kommer automatiskt när man väl har sitt lilla mirakel i sin famn vare sig man är i ett förhållande eller ej :)

http://dalinleandri.blogg.se

 
Ingen bild

T.s

28 januari 2010 13:40

hej hej fan trodde det var idag som du fyllde år:S men såg att det var visst igår...hmmm bad for me! skäms men men.
Grattis i efterskott vännen... såg att du haft en underbar dag igår det är du värd!
Fick iaf en härlig dag med en vän=)
hoppas du får en trevlig dag idag med=) kram

 
Mamelli

Mamelli

30 januari 2010 15:34

Å det känns så skönt att läsa din blogg, otroligt glad över att jag hittade den!

Jag var oxå jätte nojjig över att något skulle vara fel, eller att den bara skulle vara borta eller aa vadsomhelst.. men känslan å se den, å se att allt var så fint å att den mådde så bra.. Lyckan var TOTAL!

Å känner igen mig i nästan allt du skriver, tycker oxå att det är skit med folk som dömer än, men synen på det hela är väl att de ska vara mamma-pappa-barn å e det inte de så e det fel..

Men stå på dig, försök att inte bry dig! Jag tror att du kommer bli världens bästa mamma, oavsett vad någon säger så är det ditt mirakel, å jag tycker att du är stark & modig!

http://anonymamamman.bloggplatsen.se

 
Milla

Milla

31 januari 2010 20:35

Så underbart!!!! =)

http://amillie.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av frida nilsson - 10 maj 2011 21:02

Åh idag eller ja rättaresagt för ett tag sen så fick jag känna på den riktiga känslan av trygghet. Inte att jag känner trygghet till någon men att Trias verkligen är trygg hos mig. De har han klart varit hela tiden men nu märkar man de såå tydligt. ...

Av frida nilsson - 9 maj 2011 20:12


Trias somnade 20 över 7 ikväll :D weii.. de har inte hänt på lääänge :P Han är i vanligafall en riktigt kvällsbebis :D innan 9 somnar han aldrig :) Han är som sin mamma :P   Idag har vi varit på babyrytmik i församlingshemmet. Riktigt roligt är d...

Av frida nilsson - 8 maj 2011 07:27

efter en helt hyfsad natt så tror jag att vi beger oss hem till mamma å pappa för en heldag där ute på landet ;) hehe.. kanske ska jag ta cyklen me mig och cykla en sväng där ute :P Vi får väl se :P   Tror jag beger mig dit ganska snart så hoppas...

Av frida nilsson - 7 maj 2011 18:33

Då va de lördag. :D Men när man är ensamstående mamma med trias på heltid och allt de där så ser alla dagar likadana ut.. med sina fördelar och nackdelar såklart. Ibland saknar jag så mycket de där som man ser hos sina kompisar som me har barn. På ...

Ovido - Quiz & Flashcards