Direktlänk till inlägg 4 oktober 2010

ensamtid

Av frida nilsson - 4 oktober 2010 21:52

När man får barn ovandlas hela ens liv, man lever ett helt nytt liv med nya intressen och får nya mål med livet. Så enkelt är det :D Åh så underbart <3

Sen den dagen Trias föddes, eller egentligen sen den 4 nov förra året när jag gjorde mitt graviditetstest så har mitt liv ändrats massor. Å jag bara älskar de :D


En sak som jag börjar känna nu är att man absolut inte prioriterar sig själv längre, inte alls. Å jag tror att ska man vara en bra mamma så måste man ibland bara få tänka på sig själv.. Egentid är ju något man absolut inte har längre. Men nu har jag ändrat på de, eller iallfall börjat öva på de. Har börjat lägga Trias själv i sängen på kvällen. Och han somnar.. utan mig, bara jag släcker lampan så tycker han nog de e skönt att slippa mig för en stund å få mysa ner sig i sängen själv :P hehe.. Själv känner man hur gärna man bara vill krypa ner brevid honom å se honom somna men man behöver nog bara få sitta själv i soffan en stund och få sin ensamtid. Så här är de mer jag som behöver öva än Trias :P hehe de bästa är ju att man hör honom skratta där inne å sen blir de helt tyst å jag smyger för att kolla att allt är okej å kommer in i sovrummet å ser världens bästa unge sova sååå gott <3 

 Så nu har jag en sån där ensamtid :D Men de tar lite tid att vänja sig. Man har seprationsångest bara av att han ligger i sängen å jag är ute i soffan.. Å jag bor i en 2a.. :P haha.. alltså ligger han i rummet brevid.. Man hinner sakna honom på den korta tid man sitter en stund själv i soffan :D

  


Idag har de varit ännu en underbar dag. Tina har varit här heeela helgen å man märker hur mycket mer energi man har.. hehe.. hon e super min vän Tina som just de numera heter yasmin. Jag glömmer.. ups.. Yasmin e underbar <3 Hon fixar å donar å diskar å har sig.. hihi.. å inte e hon rädd att ta Trias även om han e lite gnällig. Å han behöver lära sig att vara hos någon annan än mig annats kommer de bli så svårt när han väl måste vara borta från mig.. Så vi övar.. massor ;)


Imorse gick vi å köpte frallor å kanelbullar, för de e ju faktiskt kanelbullens dag idag :P alltid hittar man anledningar till att äta.. :( usch.. aja.. de va mega mysigt, sitta ute på min uteplats under filtar å dricka te å äta gott.. mm.. borde man göra oftare :D verkligen..


    


Ikväll lagade JAG mat.. haha.. fan jag tycker ju så mycket om de, men man varken hinner eller tycker de e lönt att laga tilll sig själv, att äta ensam e sjukt trist, då låter iallfall jag hellre bli att äta.. Men när man väl får bjuda någon på mat så bara älskar jag att laga :D åhh gott blev de :P


Nu börjar de rycka i kroppen, vill in å mysa med bebis <3 Så ska nog krypa ner, imorgon blir det Babycafé.. supermysigt å sen blir de nog en sväng till mammas jobb.. 

hihi nu kryper jag ner..

LOve

     

  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av frida nilsson - 10 maj 2011 21:02

Åh idag eller ja rättaresagt för ett tag sen så fick jag känna på den riktiga känslan av trygghet. Inte att jag känner trygghet till någon men att Trias verkligen är trygg hos mig. De har han klart varit hela tiden men nu märkar man de såå tydligt. ...

Av frida nilsson - 9 maj 2011 20:12


Trias somnade 20 över 7 ikväll :D weii.. de har inte hänt på lääänge :P Han är i vanligafall en riktigt kvällsbebis :D innan 9 somnar han aldrig :) Han är som sin mamma :P   Idag har vi varit på babyrytmik i församlingshemmet. Riktigt roligt är d...

Av frida nilsson - 8 maj 2011 07:27

efter en helt hyfsad natt så tror jag att vi beger oss hem till mamma å pappa för en heldag där ute på landet ;) hehe.. kanske ska jag ta cyklen me mig och cykla en sväng där ute :P Vi får väl se :P   Tror jag beger mig dit ganska snart så hoppas...

Av frida nilsson - 7 maj 2011 18:33

Då va de lördag. :D Men när man är ensamstående mamma med trias på heltid och allt de där så ser alla dagar likadana ut.. med sina fördelar och nackdelar såklart. Ibland saknar jag så mycket de där som man ser hos sina kompisar som me har barn. På ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards